Cover art for For The Night by Chlöe

這首歌我真的期待了超久

Chlöe 大概八百年前就在發預告 發了好幾個月(甚至還給我現場表演過😍)才終於宣布要發行

這首歌我覺得非常的優美又性感

給我一種 90-00 年代的 R&B 歌曲風格

所以當初在單曲票選的時候不僅獲得我也獲得大部分粉絲們的青睞

(雖然最後被我們碧神局干涉變成打 Surprise)(超謎操作)

總之真的是等很久 片段我已經聽了七七四十九遍 真的很久沒有期待一首歌期待這麼久了QQ

片段就很喜歡了 正式歌曲釋出後也果然沒讓我失望

光是時長三分鐘就值得一個掌聲 Chlöe 在這首歌的段落也都很令人印象深刻

但是還是有幾個美中不足的地方

第一個是 Latto 先聲明我很喜歡他 但我真的比較希望 FTN 是 solo 歌曲 想讓 Chlöe 展線百分百的實力

再來就是他的段落感覺非常沒必要 又短他的拍子也沒到很到位

整體來說就一個為了增加曝光度採取的手段 但我得說這真的不睿智:)

第二個就是 MV 明明有大把機會用大量的超美 visual 包裝這首歌 最後卻拍得很像演唱會紀錄片🥲

我覺得結合創作故事真實生活這件事滿有代入感 也是能增加觀眾的共鳴感 但呈現的感覺真的有點太過粗糙

導致看完之後對這部 MV 實在很難有什麼深刻的印象

然而即使有這兩個缺陷 這首歌依舊是 Chlöe 目前作品裡我數一二喜歡的(加一個 Treat Me)

另外我只想說那個不知道拖了多久的專輯可以出了嗎(等到淚崩)

-

[Chorus: Chlöe]
I ask myself why we can't be closer 納悶為何我們距離無法更靠近
I play those same games a thousand times over 用盡無數相同伎倆只為將你留住
And you crave those long nights with me, oh, don't you? 你是否和我一樣渴望能長夜相守
You can leave your guard at the door 那就放鬆警戒 卸下你的心防
And let me love you for the night 讓我與你夜夜相伴 交織彼此愛意
(We got London On Da Track) 
Hmm-mmm-mmm

[Verse 1: Chlöe]
I like how you rough around the edges (Uh-huh) 就愛你這樣粗糙真實的模樣
Laying on your chest in my bed now 床上依偎我枕在你胸膛裡
Loving all the days we together (Uh-huh) 愛著與你攜手度過的每一日
If they don't get it then forget it, I do 人們不理解就隨他們去吧
Yeah, I do, the way I do 我深刻記著 用自己的方式珍藏著
And they don't know me like you 沒人跟我一樣如此深刻愛你
All the things that we've been through (Oh, oh, oh, oh-oh) 看看我們一起走過的辛酸點滴
Lovе when you call me "Baby", make mе feel like a lady 愛你用寶貝親暱稱呼我 讓我感覺像個淑女 
And we go rough around that K.O., love is never lazy 夜晚我們身體交纏 愛情不容任何怠惰
But when I wake up, you ain't there and now I'm going crazy 但當我起床發現你不在身邊 我徹底抓了狂
Hmm-mmm-mmm

[Chorus: Chlöe]
I ask myself why we can't be closer (Oh-oh-oh) 納悶為何我們距離無法更靠近
I play those same games a thousand times over (Oh-oh-oh) 用盡無數相同伎倆只為將你留住
And you crave those long nights with me, oh, don't you? 你是否和我一樣渴望能長夜相守
You can leave your guard at the door 那就放鬆警戒 卸下你的心防
And let me love you for the night 讓我與你夜夜相伴 交織彼此愛意

[Verse 2: Chlöe]
I know them other girls, yeah, they all the same 早看透外面那些女孩 她們全都一個樣
You can have the world or you can have a lay 看你想坐擁全世界還是只想找個安心處
I'ma give it to you and I don't hesitate 毋需猶豫我會奉獻一切給你
If I call you up, then you know that I'm on my way 但凡聯絡你 就代表我在找你的路上
You and your mouth, cashing checks that you know gonna bounce 空口滿開空頭支票 沒半個能兌現
You say you promise and promise, you'll figure it out 屢屢承諾說自己會釐清自己內心
But I can not wait, you're teasing me, I back down 但我受夠等待 與其被你戲弄我不如退出

[Chorus: Chlöe & Latto]
I ask myself why we can't be closer (Oh-oh-oh) 納悶為何我們距離無法更靠近
I play those same games a thousand times over (Oh-oh-oh) 用盡無數相同伎倆只為將你留住
And you crave those long nights with me, oh, don't you? 你是否和我一樣渴望能長夜相守
You can leave your guard at the door 那就放鬆警戒 卸下你的心防
And let me love you for the night (Big Latto, uh) 讓我與你夜夜相伴 交織彼此愛意

[Verse 3: Latto]
That don't mean you good, they only love you at your best (On God) 他們只在你狀態好時愛你 根本無法定義你的好
You know where to come and crash when your life a wreck (Come here) 當你人生崩潰時你知道該去哪好好發洩
Walked in stressed, left with hickeys on your neck (Mwah) 承受滿滿壓力 唇印還殘留頸上
Pull up, get to spin on that mic', like Funk Flex (Ah) 停下來 像 Fun Flex 一樣拿起麥克風大吐為快
You need a bitch, know what to do with you (Do) 你需要的是能個能真正了解你的心靈支柱
Call you up like "Where you at?" and "Nigga, who with you?" (Brr) 電話打來就是親切關懷你在何處和誰一起
Huh, I'm the only one know everything you like (You like) 我是這世上唯一知道你所有喜愛之人
You can have this for the night or for your life 要我伴你過夜甚至一生都不成問題
 
[Chorus: Chlöe]
I ask myself why we can't be closer (Oh-oh-oh) 納悶為何我們距離無法更靠近
I play those same games a thousand times over (Oh-oh-oh) 用盡無數相同伎倆只為將你留住
And you crave those long nights with me, oh, don't you? 你是否和我一樣渴望能長夜相守
You can leave your guard at the door 那就放鬆警戒 卸下你的心防
And let me love you for the night 讓我與你夜夜相伴 交織彼此愛意
(We got London On Da Track, Track, Track)

[Outro: Chlöe]
Ooh, ooh
Ooh, ooh

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()