=.jpg

First Times 這首歌是我專輯聽下來一聽就愛上的一首歌

它非常簡單 沒有過多的效果器或是過度炫麗的編曲

就簡簡單單的 搭配 Ed 溫暖的唱腔跟簡單卻深刻的歌詞 一把吉他 簡單呈現出的一首歌

這首歌講述了 Ed 成年後許多各種的「第一次」

"Our first child and then a million more first times"

歌詞結尾的這句真的是絕美 雖然說 Ed 這種 Acoustic 的歌曲根本是不勝枚舉

可是你就是每首歌每次都會有不一樣的新感動

-

[Verse 1]
I thought it'd feel different, playin' Wembley 曾以為會有不同感受 第一次在溫布利演出
Eighty thousand singin' with me 底下數萬群眾隨我歌唱
It's what I've been chasin' 'cause this is the dream 這是我一直所追求的 心中夢想之景
When it was all over, I cleared out the room 一切結束時 我清空所有房間
Grabbed a couple beers, just me and you 抓了幾瓶酒 享受與妳二人時光
Then we started talking the way that we do 一如往常的暢歡作樂

[Pre-Chorus]
Ain't it funny how the simplest things in life can make a man? 有趣的是那些簡單的美好才能造就一個成功的人
Little moments that pass us by 那些微小美好時刻讓人時常忽略
Oh, but I remember 但我總會牢記於心

[Chorus]
The first kiss, the first night, the first song that made you cry 我們的初吻初夜 第一首讓妳聽到流淚的歌
The first drink, red wine, on a step in Brooklyn, I 第一杯酒 那杯紅酒 坐在布魯克林的台階上
Still feel the first fight, and we both made it out alive 對初次爭吵依舊印象深刻 最後也是和好如初
And I can't wait to make a million more first times 殷殷期盼不已 能再創造更多初次體驗
(Mmm, mmm)

[Verse 2]
The greatest thing that I have achieved 這是上我所做過最偉大的事
Was four little words, down on one knee 莫過於那單膝下跪向妳道出的那四字箴言
You said, "Darling, are you jokin'?", and I just said, "Please" 妳以為我在說笑 但我再認真不過

[Pre-Chorus]
Ain't it funny how the simplest things in life can make a man? 有趣的是那些簡單的美好才能造就一個成功的人
Little moments that pass us by 那些微小美好時刻讓人時常忽略
Oh, but I remember 但我總會牢記於心

[Chorus]
The first kiss, the first night, the first song that made you cry 我們的初吻初夜 第一首讓妳聽到流淚的歌
The first look in your eyes when I said "I love you", I 第一次對妳說我愛妳 妳的眼神我也依舊記得
Can still feel the butterflies from when we stumbled home that night 還記得那晚偷溜回家時內心的緊張雀躍
I can't wait to make a million more first times 殷殷期盼不已 能再創造更多初次體驗
(Mmm, mmm)

[Pre-Chorus]
Ain't it funny how the simplest things in life can make a man? 有趣的是那些簡單的美好才能造就一個成功的人
Little moments that pass us by 那些微小美好時刻讓人時常忽略
Oh, but I remember 但我總會牢記於心

[Chorus]
The first kiss, first night, first song that made you cry 我們的初吻初夜 第一首讓妳聽到流淚的歌
First dance in moonlight in your parents' garden, I 第一次與妳共舞 漫舞於妳家人庭院之中
Can't wait to see everything that's yet to be 對於未來無限發展滿懷期待 
Our first child and then a million more first times 我們的第一個孩子 未來還有無限初次美好等待創造

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()