Cover art for ​the boy is mine remix by Ariana Grande, Brandy & Monica

Ariana 真的在這個時期證明了他可以把貫穿古今的流行重新串連

因為我真的萬萬沒有想到 the boy is mine 的 remix 陣容竟然可以請到 OG Brandy & Monica

如果大家不知道的話我簡單背景補充一下 the boy is mine 這首歌的歌名

就是因 Brandy & Monica 1998 年的同名經典作品而來

首先看到這兩位經典人物出現在 tbim 的 MV 當中客串我已經夠驚訝了

沒想到 Ari 總是驚喜連連 過幾天直接宣布和他們合作全新 remix 版

聽完我真的只有膜拜再膜拜 tbh 我覺得這個混音有點把 Brandy & Monica 的嗓音過度修飾

有些地方聽起來有點失真 但撇開這個問題不談 整個 remix 真的是非常之厲害

尤甚是最後 bridge 那邊的修改跟添加段落完全可以說是畫龍點睛

-

[Intro: Ariana Grande]
Hey-ayy
Mm-mm

[Verse 1: Brandy]
How can it be? You and me 你和我怎麼現在才搭上線
Might be meant to be, can't unsee it 一切或許是天注定 無法忽視
But I don't wanna cause no scene 但我可不想做白工
I'm usually so unproblematic 我一向是個自我中心的人
So independent, tell me why 如此獨立 告訴我原因為何
'Cause the boy is mine, mine 因為這男孩是屬於我的

[Pre-Chorus: Ariana Grande & Monica]
Somethin' about him is made for somebody like me 他某些特質就是適合像我這樣的人
Baby, come over, come over (Over) 寶貝趕快過來我身邊吧
And God knows I'm tryin', but there's just no use in denying 老天也知道我努力過 但抗拒早已失去意義

[Chorus: Ariana Grande & Brandy, Ariana Grande]
The boy is mine 這男孩是我的了
I can't wait to try him 迫不及待想品嚐他
Le-let's get intertwined 讓我們彼此身體交纏
The stars, they aligned 彼此愛火升到最高點
Thе boy is mine 這男孩我占為己有
Watch me takе my time (Watch me take my time) 看我如何慢慢享用這一切
I can't believe my mind 無法相信我都在想些什麼
The boy is divine 這男孩是如此聖潔
Boy is mine 這男孩屬於我

[Verse 2: Monica & Ariana Grande]
Please know this ain't what I planned for 請明白這一切並非在我計畫中
Probably wouldn't bet a dime or my life on 沒打算為此賭上生命任何事物
There's gotta be a reason why 事出必有原因
My girls, they always come through in a sticky situation 女孩們 這些男人總會將我們置於麻煩關係
Say, "It's fine" (It's fine) 再佯裝沒事說一切都很好
Happens all the time 每次都這樣 屢試不爽

[Pre-Chorus: Ariana Grande & Monica, Ariana Grande]
Somethin' about him is made for somebody like me 他某些特質就是適合像我這樣的人
Baby, come over, come over (Over) 寶貝趕快過來我身邊吧
And God knows I'm tryin', but there's just no use in denying 老天也知道我努力過 但抗拒早已失去意義

[Chorus: Ariana Grande & Brandy, Ariana Grande]
The boy is mine 這男孩是我的了
I can't wait to try him 迫不及待想品嚐他
Le-let's get intertwined 讓我們彼此身體交纏
The stars, they aligned 彼此愛火升到最高點
Thе boy is mine 這男孩我占為己有
Watch me take my time (Watch me take my time) 看我如何慢慢享用這一切
I can't believe my mind 無法相信我都在想些什麼
The boy is divine 這男孩是如此聖潔
Boy is— 這男孩屬於我

[Bridge: Brandy, Monica & Ariana Grande]
And i know that this is meant to be and I 我知道一切應該要是介於你我之間
I'll show you accountability and empathy and sympathy 我會向你展現我的責任同理和同情
How could you still be so disillusioned after all of this time time? 為何你還能在經歷這些之後還這麼清醒
I told you once before, I'll tell you once more, the boy is still mine, mine 我告訴你一次過 我會再告訴你一次 這男孩依舊是我的
Yeah, said he wanna make plans with me but I don't fuck with affairs, you see I know 說他想和我計畫些什麼 但我根本不想參與外遇 眼見就能為憑 
But listen what they say to me if it ain't broke then it can't be broken 但聽聽他們對我說什麼 東西沒破碎就代表它堅不可摧
Well he better sort out his business cause I'll never be no body's mistress 他最好處理好他的鳥事 因為我不會做任何人的情婦
(I know, I know, I know) 我知道 我知道 我真的知道
But I can't ignore my heart 但我無法忽視我的真心

[Chorus]
The boy is mine 這男孩是我的了
I can't wait to try him (Oh) 迫不及待想品嚐他
Le-let's get intertwined 讓我們彼此身體交纏
The stars, they aligned 彼此愛火升到最高點
Thе boy is mine 這男孩我占為己有
Watch me take my timе 看我如何慢慢享用這一切
I can't believe my mind 無法相信我都在想些什麼
The boy is divine 這男孩是如此聖潔
Boy is mine 這男孩屬於我
Mine 這男孩是我的了
I can't wait to try him (Oh) 迫不及待想品嚐他
Le-let's get intertwined 讓我們彼此身體交纏
The stars, they aligned (The stars) 彼此愛火升到最高點
The boy is mine 這男孩我占為己有
Watch me take my time 看我如何慢慢享用這一切
I can't believe my mind (Woah) 無法相信我都在想些什麼
The boy is divine 這男孩是如此聖潔
The boy is mine 這男孩是我的了

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()