Cover art for Hard Out Here. by RAYE

Hard Out Here 是這次新專輯的首支單曲

也是 RAYE 在脫離前爛東家開始獨立發行音樂後的第一支作品

RAYE 透過這首歌曲也非常直截了當的表達他真實想做的音樂

「我的腦中有好多想法,我希望這個篇章能夠展現真實,不修飾地講述屬於我的故事。」

Hard Out Here 的節奏相當強烈 MV 拍攝也非常有質感 

個人第一次聽的時候還沒有電到電波 但在幾次的薰陶後就徹底愛上了

完全徹底買單了 RAYE 即將展開的新音樂旅程 This is where RAYE actually STARTS

-

[Intro]
After years and fears and smiling through my tears 數年恐懼伴隨笑中帶淚的經歷過後
All I ask of you is open your ears 我能做的也只能請你打開耳朵仔細聽
'Cause the truth ain't pretty my dear 親愛的 因為真相從非美好存在
It's been dark, been hard out– 真相總是黑暗 如此艱困難熬

[Verse 1]
Uh
On my way, figured a way, figured a way out 人生路途 總得努力找尋出路 找尋前進之道
My pen is a gun, pen is a gun, I'm finna spray now 文字作我武器 沒了束縛我將大放異彩
He said I was out, said I was done, look at his face now 總被說沒前途沒希望 看看現在是否打臉
Hm, hm, ah, uh, ah, uh 
Tell them boys, feeling them boys, meet at the stake house 聚集身邊人碎嘴討論 看看我是否值得投資
I been a mess, so I'm in a dress and I got my cakes out 一路上沒什麼起色 於是套件洋裝任人擺佈
Sleeping on her, sleeping on me, I'm your face now 冷落我放生我 但抱歉現在我已出人頭地
Hm, no, no, no, no, no 

[Verse 2]
What you know about hustling? 你又豈懂何謂忙碌
As a young girl (Young girl) in the dungeons (Dungeons) 身為一名被囚禁地牢的少女
What you know about making amends? 你又豈懂何謂補償
With the devils in your face you must pretend 心魔作祟還在那佯裝無事
Uh, ah

[Verse 3]
CR0, I'm from the ends but I'm a actor CR0 我的黑暗故鄉 但我可是個好演員 
Smile in your face all of thе pricks, all of the wankers 那些掌權者混蛋們 臉上老掛著虛偽微笑
I had to chill, smoke it away, managе my anger 我需要放鬆 拋下所有煩惱 控制我的脾氣

[Verse 4]
Ooh, what you know about systems? 你真知道音樂界是如何運作的嗎
About drugged drinks, fucking nearly dying from addictions 飲料下藥 幾乎差點因為藥物上癮而往生
You start to wonder why I'm Christian 開始質疑我的宗教信仰
Without the Lord, I'd take my life for all the times I've been a victim 沒有上帝的眷顧 我早已成為受害者而生命殞落
Oh, no weapon formed against me shall ever prosper 現在的我 堅定不摧沒有事物能動搖我

[Chorus]
Baby, I bounce, baby, I bounce, baby, I bounce back 逆境重生 我又再次從深淵重新站起
Baby, I bounce back (Bounce, bounce, bounce back) 翻轉困境 跌了跤終會有再看見曙光的一天
Baby, I bounce, baby, I bounce, baby, I bounce back 從黑暗中爬起 遍體鱗傷但從未放棄
Hm, no weapon formed against me shall ever prosper 堅定不摧 如今任何事物都給不了我一絲傷害
Baby, I bounce, baby, I bounce, baby, I bounce back 逆境重生 我又再次從深淵重新站起
Baby, I bounce back (Bounce, bounce, bounce back) 翻轉困境 跌了跤終會有再看見曙光的一天
Baby, I bounce, baby, I bounce, baby, I bounce back 從黑暗中爬起 遍體鱗傷但從未放棄
No weapon formed against me shall ever 堅定不摧 如今任何事物都給不了我一絲傷害

[Verse 5]
All the white men CEOs, fuck your privilege 執行長全都白人臭男人 去你們的優越特權
Get your pink chubby hands of my mouth, fuck you think this is? 別用你們的髒手碰我嘴巴 到底以為自己排老幾
I told my lawyer stand by (War), there is no wrath like a woman scorned 找了律師隨時都能開戰 世上沒有什麼比女人發怒還可怕
Uh, now I bet you wish 我看你現在肯定是後悔莫及

[Verse 6]
Baby, I bounce, baby, I bounce, baby, I bounce back 逆境重生 我又再次從深淵重新站起
Devil's a liar, I am the guy, call me the Conrad 謊言惡如魔鬼 我是那勇氣的化身
I been too nice, triple the price, pay me the whole bag 一路上我總太善良 價碼乘上三倍把該拿的都還來
These motherfuckers cheatin' on me, am I a wag? Never again 那些混蛋總欺瞞我 我看來如此好惹嗎 下不為例
Top of the day, top of the day, top of the day to you 登上頭條 絕對是夠格成為你今日頭條之事
This LP's full of the shit I'm gonna say to you, ooh 老娘的專輯可充滿要對你撂下的狠話
See how I flow when I'm in pain, I'm gonna pray for you 看我如何唱盡我這一路受的苦 我會好好為你祈禱的
Then I'ma aim for you, and it's a shame for you, shame for you 準心校準砲火攻向你 你可真是丟臉

[Verse 7]
Oh yeah
What you know about violence? I'm on smoke now 你又豈懂何謂暴力 現在的我可是火冒三丈
Babe, I think it's time to cut the violins 我想是時候斬斷和平之樂弦
Can't see you, I'm looking at the inside of my eyelids 視野已無你存在 現在的我眼前只有自己
I'll never stop fighting, all in God's timing 絕不會放棄奮鬥 上帝會讓時間證明一切

[Bridge]
Timing 時間終會證明一切
And I'm about to have these grown men crying (Cry-, hm, -ing) 我會讓這些自己為成熟的男人全哭出來
You wasn't trying, you was sitting on diamonds (Hm) 從沒試著對我努力 只在乎功利財富
You gon' have to see me now, I'm shining, hyped up, blinding 現在你總看得到我了 我可是站上了頂端閃耀奪目
Very fucking frightening, all these lies, now I see it so clear 這些謊言曾是如此令人驚恐 如今我已看透全貌
See for girls like me from the bottom of the tier 總是欺騙詆毀我 說我是谷底最沒用的爛貨
Believe that it’s always been hard out here 騙我相信自己永遠沒可能在這行業生存下去

[Chorus]
Baby, I bounce, baby, I bounce, baby, I bounce back 逆境重生 我又再次從深淵重新站起
Baby, I bounce back (Bounce, bounce, bounce back) 翻轉困境 跌了跤終會有再看見曙光的一天
Baby, I bounce, baby, I bounce, baby, I bounce back 從黑暗中爬起 遍體鱗傷但從未放棄
Hm, no weapon formed against me shall ever prosper 堅定不摧 如今任何事物都給不了我一絲傷害
Baby, I bounce, baby, I bounce, baby, I bounce back 逆境重生 我又再次從深淵重新站起
Baby, I bounce back (Bounce, bounce, bounce back) 翻轉困境 跌了跤終會有再看見曙光的一天
Baby, I bounce, baby, I bounce, baby, I bounce back 從黑暗中爬起 遍體鱗傷但從未放棄
No weapon formed against me shall ever 堅定不摧 如今任何事物都給不了我一絲傷害

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 階梯 JT 的頭像
    階梯 JT

    JT 的翻譯小窩

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()