Read All The Lyrics To SZA's New Album 'SOS' | Genius

今天繼續來沈浸在 SZA 世界裡面吧

接下來要介紹的這首歌是專輯裡的第 16 首歌 Special

這首歌的編曲非常簡單 簡單的樂器組合 不過多的音效添墜

就純粹的烘托出 SZA 簡單又乾淨的嗓音

一次次地喊出 Wish I was SPECIAL 使聽眾隨著他的嗓音跟著感受 跟著共感

我覺得是一首喚醒心靈交流的美麗歌曲

個人很喜歡這首歌的 simplicity 跟 rawness 非常純粹且直接的情感投射

-

[Verse 1]
I wish I was that girl from that Gucci store 多希望自己是那能悠遊古馳店的華麗女孩
She never wore any makeup and she owns couture 從不需妝點自己 擁有自己的設計師
I got pimples where my beauty marks should be 痘子無情長在我該長美人痣的地方
I got dry skin on my elbows and knees 上肘下膝乾燥又龜裂
I never liked her, wanted to be like her 從來就沒喜歡過她 想變成她那樣搶眼的女孩
Hate how you look at her 'cause you never saw me 討厭你總定睛於她 這是我未曾獲得的待遇
Like I was an art piece, like I was an ordinary girl 從沒像欣賞藝術品般的看我 只當我是個平凡女孩 

[Chorus]
I wish I was special 希望自己能是那萬中選一
I gave all my special 奉上我手握一切
Away to a loser 卻只能淪為出局輸家
Now I'm just a loser 現在的我一敗塗地
I used to be special 過去我是那麼的獨特
But you made me hate me 是你讓我討厭起了自己
Regret that I changed me 後悔自己因此而改變
I hate that you made me 討厭你這樣把我變成
Just like you 變得跟你一樣
Just like you 跟你同副德性


[Verse 2]
I wanted to be thick, now I wanna be thin 曾想變得豐滿 現在又追求苗條
Heard Pilates is in, bash your windows out 投身皮拉提斯 只為讓你驚艷 
You gon' hear my mouth, you could kick me out 讓你聽見我的真心 最後大可將我趕走
You say I'm too wild, you gon' hate me now 說我太過瘋狂 現在你想必不喜歡我
Boy, you got me fucked up, now I'm gettin' fucked up 是你徹底糟蹋了我 把我搞成這副模樣
Thinkin' 'bout us fucking, why you'd have to fuck her? 總幻想你我歡愉模樣 為何最終你還是選了她
I don't wanna see you, why'd you have to treat me 我不想再見到你 為何你要這樣對待我
Like I was an ordinary girl? 一副我只是個平庸女孩一樣

[Chorus][Chorus]
I wish I was special 希望自己能是那萬中選一
I gave all my special 奉上我手握一切
Away to a loser 卻只能淪為出局輸家
Now I'm just a loser 現在的我一敗塗地
I used to be special 過去我是那麼的獨特
But you made me hate me 是你讓我討厭起了自己
Regret that I changed me 後悔自己因此而改變
I hate that you made me 討厭你這樣把我變成
Just like you 變得跟你一樣
Just like you 跟你同副德性

[Outro]
(Just like you) 變得像你一樣
(Just like you) 成了跟你同副德性的人
(Just like you) 變得像你一樣
(Just like you) 成了跟你同副德性的人

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()