Confetti | CD Album | Free shipping over £20 | HMV Store

Little Mix於上週釋出了他們的全新專輯Confetti

也是他們脫離Simon後的第一張作品

可以看見的是他們在勇於表現自我這個部分又做得更足了

他們曾說過這張作品是他們真正想做的

專輯當中老實說這次沒有那種我一聽就覺得"啊!就是它了!"的那種top hit

但我得說這次專輯的最後一首我很喜歡

叫做Breathe 主要是在講分手後的aftermath這樣

有點像是質問自己的ex的一首歌

fun facts: 歌曲前面的Hey是Harry Styles喔~

-

[Intro: Harry Styles]
Hey!
Hey!

[Verse 1: Jesy]
My baby don't love me no more 我的摯愛對我的愛已不復存在
And it hurts like hell 是如此痛苦椎心的刺痛
It's like I don't love myself 好像我都開始討厭起了自己
Never had this feeling before 從未有過如此心痛的感受
Don't wanna face the truth 不想要面對殘酷事實
That I'm still missin' you, yeah 其實我還依舊惦念著你

[Pre-Chorus: Jade]
Now I can't erase your number 依舊沒有勇氣刪掉你的電話號碼
I'm still sleepin' in your jumper 仍然蜷縮在你的毛衫中依偎
Kinda hate it that I love ya 討厭我還依舊愛著你的事實
Tryna let you go 試著放下向前

[Chorus: All]
How do I, how do I, how do I breathe 我又該如何呼吸 如何前進
When you're not with me? Oh 當你不再與我在一起時
How do I, how do I, how do I sleep 我又怎麼睡得著 怎麼能入睡
In the space you leave? Oh 在沒有你的空間沉睡 
Swear that my, swear that my 立下發誓 掛上保證
Swear that my heart don't beat when you're gone, can't let go 當你離開時我的心也不再跳動 放不下你無法前進
Whеn you're not here with mе 當你不在我身邊
How am I s'posed to breathe? 我豈能記得如何呼吸
(Breathe, breathe, breathe, breathe) (喘不過氣 忘了怎麼呼吸)

[Verse 2: Leigh-Anne]
Every night I'm callin' your name 每晚總喚著你的名字
Here with the ghost of you 縈繞在我身邊 難以忘懷
Haunted, but close to you 環繞在身邊 如此貼近緊密
Oh-oh
Wonder if you're feelin' the same 好奇你是否也坐擁同樣感受
Do you remember me? 你是否還記得我
Or are you replacin' me? 又或者我早已被他人所取代
Oh, yeah

[Pre-Chorus: Perrie & All]
If I call you, will you pick up? (Call you, will you pick up?) 若我打給你 電話那頭的你是否會接起
Guess I'm drownin' in the liquor (Drownin' in the liquor) 猜想我終會再次借酒澆愁
Yeah, I thought that I was sick of you 總以為自己已受夠放下你
Show me what to do 告訴我到底該如何做

[Chorus: All & Jesy]
How do I, how do I, how do I breathe 我又該如何呼吸 如何前進
When you're not with me? Oh (With me, how do I?) 當你不再與我在一起時
How do I, how do I, how do I sleep 我又怎麼睡得著 怎麼能入睡
In the space you leave? Oh 在沒有你的空間沉睡 
Swear that my, swear that my 立下發誓 掛上保證
Swear that my heart don't beat when you're gone, can't let go (Oh no, can't let go) 當你離開時我的心也不再跳動 放不下你無法前進
When you're not here with me 當你不在我身邊
How am I s'posed to breathe? 我豈能記得如何呼吸


[Pre-Chorus: Perrie, with Jesy]
Still, I can't erase your number 依舊沒有勇氣刪掉你的電話號碼
I'm still sleepin' in your jumper 仍然蜷縮在你的毛衫中依偎
And I hate that I love ya (Oh, ooh) 討厭我還依舊愛著你的事實

[Chorus: All, Perrie, Jade & Jesy]
How do I, how do I, how do I breathe 我又該如何呼吸 如何前進
When you're not with me? Oh 當你不再與我在一起時
How do I, how do I, how do I sleep 我又怎麼睡得著 怎麼能入睡
In the space you leave? Oh 在沒有你的空間沉睡 
Swear that my, swear that my 立下發誓 掛上保證
Swear that my heart don't beat when you're gone, can't let go 當你離開時我的心也不再跳動 放不下你無法前進
When you're not here with me 當你不在我身邊
How am I s'posed to breathe? (Oh-woah) 我豈能記得如何呼吸
How do I, how do I, how do I breathe 我又該如何呼吸 如何前進
When you're not with me? Oh (When you're not with me, how do I?) 當你不再與我在一起時 (不再與我相伴的時候)
How do I, how do I, how do I sleep (In the space you leave? Oh) 我又怎麼睡得著 怎麼能入睡 (在沒有你的空間沉睡 )
Swear that my, swear that my 立下發誓 掛上保證
Swear that my heart don't beat when you're gone, can't let go (Can't let go) 當你離開時我的心也不再跳動 放不下你無法前進
When you're not here with me 當你不在我身邊
How am I s'posed to breathe? 我豈能記得如何呼吸
How am I s'posed to breathe? 我怎會記得如何呼吸

[Outro: Jesy & Jade]
How do I? How do I? How do I? 到底該 請問該如何做是好
How do I? How do I? How do I breathe? 沒了你 生命也沒了意義

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 階梯 JT 的頭像
    階梯 JT

    JT 的翻譯小窩

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()