「Billie Eilish - bad guy」的圖片搜尋結果

Billie終於推出了她的首張大碟<When we all fall asleep, where do we go>

紅點兒我很早就開始關注他了 只是一開始沒有投注太多的愛給他

直到我聽了You should see me in a crown才正式重拾我對她的愛

(一開始我是因為Lovely整個愛上他 但後來有點荒廢了QQ)

一直以來我都很想翻她的歌

但我真的抽不出時間

這次的翻譯也是我再次閉關前的倒數之作了 畢竟我要考指考了QQ

今天要來翻這首Bad Guy是Billie在專輯推出後立馬釋出的MV 也是我專輯裡最看好下一支打單的歌(只是沒想到那麼快XD)

MV非常可愛活潑 後面那段更是非常的Savage

歌詞部分就請各位細細品味 Billie的詞一向都非常有質感

BTW環球把她翻譯成怪奇比莉我真的不OK...

#

[Verse 1]
White shirt now red, my bloody nose 鼻血流下 染紅了白襯衫
Sleepin', you're on your tippy toes 入睡時 你踮起你的腳尖 
Creepin' around like no one knows 鬼祟行動 彷彿無人知曉似的
Think you're so criminal 認為你 充滿了罪惡
Bruises on both my knees for you 為了你 我甘願雙腿瘀青
Don't say thank you or please 別說感謝或是有禮地說請
I do what I want when I'm wanting to 只在有意願去做時 我才會行動
My soul? So cynical 我的靈魂 是那麼憤世嫉俗

[Chorus]
So you're a tough guy 你是個硬漢
Like it really rough guy 堅忍不拔的硬漢
Just can't get enough guy 永遠得不到滿足的硬漢
Chest always so puffed guy 永遠拳頭握緊的硬漢
I'm that bad type 我就是那種壞個性
Make your mama sad type 讓你媽媽難過的那種型
Make your girlfriend mad type 讓你女友憤怒的那類型
Might seduce your dad type 可能會誘惑你爸的那款
I'm the bad guy 我就是那壞傢伙
Duh 沒錯

[Post-Chorus]
I'm the bad guy 我是個壞傢伙

[Verse 2]
I like it when you take control 我喜歡 你掌控全權的時候
Even if you know that you don't 即使你知道你並沒有
Own me, I'll let you play the role 佔有我 我會讓你扮演那角色
I'll be your animal 我會變成那順服於你的動物
My mommy likes to sing along with me 我的媽媽 喜歡和我一起歌唱
But she won't sing this song 但她不會跟我一起唱這首歌
If she reads all the lyrics 若他讀了這些歌詞
She'll pity the men I know 她一定會同情每個我認識的男人

[Chorus]
So you're a tough guy 你是個硬漢
Like it really rough guy 堅忍不拔的硬漢
Just can't get enough guy 永遠得不到滿足的硬漢
Chest always so puffed guy 永遠拳頭握緊的硬漢
I'm that bad type 我就是那種壞個性
Make your mama sad type 讓你媽媽難過的那種型
Make your girlfriend mad type 讓你女友憤怒的那類型
Might seduce your dad type 可能會誘惑你爸的那款
I'm the bad guy 我就是那壞傢伙
Duh 沒錯

[Post-Chorus]
I'm the bad guy, duh 我是那壞傢伙 沒錯
I'm only good at bein' bad, bad 我唯一擅長的就只有使壞

[Reprise] 
I like when you get mad 我喜歡你對我動怒發脾氣
I guess I'm pretty glad that you're alone 看見你孤單一人時 內心不禁竊喜
You said she's scared of me? 你說她很害怕我
I mean, I don't see what she sees 我是說 我根本看不見她所望見的
But maybe it's 'cause I'm wearing your cologne 或許是因為我身上抹了你的古龍水

[Outro]
I'm a bad guy 我是個壞傢伙
I'm a bad guy 壞到不行的壞傢伙
Bad guy, bad guy 罪
大惡極 十惡不赦的壞傢伙
I'm a bad  我就是那麼壞

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()