Cover art for Ghost by BoyWithUke

Ghost 這首歌首先是在巡演先行表演才發行

和之前的 Homesick 和 Migraine 一樣

BoyWithUke 也宣佈了將在十一月以 BoyWithUke 的身分

發行最後一張作品《Burnout》

對於新身份、新音樂風格 當然很多舊粉絲可能一時會消化不了

但如果這是 BoyWithUke 自己所希望的

就繼續默默支持吧 畢竟他還是有機會拿起烏克麗麗的(?

-

[Intro]
I should've told you 我應該要告訴你的
When I had the chance 當我還有機會時
(Ecnahc eht dah I nehw uoy dlot ev'dluohs I) 當我還有機會時應該要告訴你的

[Chorus]
I should've told you when I had the chance 當我還有機會時應該要告訴你的
Lost in the memories we don't have 迷失在我們根本沒擁有過的回憶中
I wanted to hold you in hopeless romance 想要在這沒望的浪漫裡擁抱你
Mmm, you fade like a Ghost 你像個鬼魂般的隱去

[Verse 1]
I've been from London to Aberdeen (Wow) 從倫敦到亞伯丁
Inside a coupe and from inside a private limousine (Cool?) 開的是轎車 搭的是豪華私人禮車
Do you think it really matters if I wear designer? (No) 我有沒有穿名牌真的有差嗎
'Cause I don't, if I don't have her, what's the point of finer things? 我絲毫不在乎 因為沒法佔有她盛裝打扮又有何意義
I'm ex nihilo, like Augustine (Amеn) 我一無所有 就像奧古斯丁
But I confess I haven't been the bеst internally (Why not?) 總坦承我的心理狀況從來沒有多好
I keep seeing two moons in my dreams (Again?) 夢中總是會看見兩個月亮 還來?
Can you tell me what they really mean? 你能告訴我這些真正代表什麼嗎

[Chorus]
I should've told you when I had the chance 當我還有機會時應該要告訴你的
Lost in the memories we don't have 迷失在我們根本沒擁有過的回憶中
I wanted to hold you in hopeless romance 想要在這沒望的浪漫裡擁抱你
Mmm, you fade like a Ghost 你像個鬼魂般的隱去

[Bridge]
Can you catch me when I fall? (Fall) 當我跌跤時你能接住我嗎
I'm in love with the idea (Idea) 我愛上了這個想法
Of who you are (I'm in love with a lie) 關於你到底是誰
I tried to look the other way 我試著要轉移目光
But I'm lying to myself 但只是在騙自己
I never wanted it to end 我從來不希望這一切結束

[Verse 2]
I had no other option 我沒有其他選擇
I had to find a way to leave before you walked in 我必須在你走進來前想辦法離開
At the end the chase was all I really wanted 追求你始終是我內心一直想要的
But it's too late for that 但現在一切已是太遲
You give heart attacks 你讓我心臟病發
And I find it hard to sleep (It's hard to sleep) 讓我總是輾轉難眠
'Cause I'm afraid of Ghosts, and I can hear you talking (Blah, blah, blah, blah) 我害怕鬼魂 卻總是能聽見你說話的聲音
So perpetual, you show no sign of stopping (Stop) 毫無止息 沒有停下的跡象
It's too late for that, (Ah) can't you understand? (Ah) 一切為時已晚 難道你記不得嗎

[Chorus]
I should've told you (Told you) 我應該要告訴你的
When I had the chance (I never had the chance) 當我還有機會時
Lost in the memories we don't have (Never had it, never have) 迷失在我們根本沒擁有過的回憶中
I wanted to hold you (Holding onto hope) 我想要緊緊擁住你
In hopeless romance (Hopeless romance) 在這沒望的浪漫裡
Mmm, you fade like a Ghost (Like a Ghost, like a Ghost) 你像個鬼魂般的隱去


[Post-Chorus]
(Ahh, you fade like a Ghost) 你像個鬼魂一樣的淡出
(Ahh, you fade like a Ghost) 你像個鬼魂般的隱去

[Instrumental Break]
(I should've told you) 我應該要告訴你的 
(When I had the chance) 當我還有機會時
(La, la, la, la)
(La, la, la, la)
(La, la, la, la)
(La, la, la, la)

[Outro]
You could at least just make it easy (Easy) 能否至少請你讓一切簡單些
You know I hate bein' so needy (Needy) 你也知道我討厭自己這麼渴求
Got my attention on a leash and I don't want it back 徹底抓住我的注意 我不想一切回歸原樣
Unintentionally acting creepy (Creepy) 下意識的行徑詭異
In front of her, but she can't see me (Yeah, can't see) 在她面前 但她看不見我
I think she thinks I'm on the spectrum, oh (Ooh) 我想她覺得我有自閉症
I'm pretty sure she wants to leave (Wants to leave) 非常確信她想要離開
And I don't blame her 我不會怪她

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 階梯 JT 的頭像
    階梯 JT

    JT 的翻譯小窩

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()