I Didn't Change My Number [Explicit] by Billie Eilish on Amazon Music -  Amazon.com

假使計畫照舊 接下來按照曲目就會來翻譯這首 I Didn't Change My Number

這首歌基本上就是在講 Billie 和一段逝去的戀情

這首的微詭異氛圍有讓我想起上一張專輯的感覺

但可能唯一美中不足的就是歌曲太短了QQ

-

[Intro]
Okay
Mm-mm, I

[Verse 1]
I didn't change my number 電話號碼可從未因你而換過
I only changed who I reply to 只改變自己回覆的對象
Laura said I should be nicer 蘿拉說我應該待人再善良些
But not to you 但不是對你好
I love a "You mad at me?" text 我喜歡你傳你生氣了嗎的訊息給我 
Shoulda guessed 是否應該猜到
That you would think I was upset (Haha) 你會以為我很難過
You're obsessed 但或許你也為此著迷

[Chorus]
Don't take it out on me 可別總對我出氣
I'm out of sympathy for you 對你的容忍度已磨損待盡
Maybe you should leave 或許是你該離開的時候了
Before I get too mean 在我徹底崩潰憤怒之前

[Verse 2]
I didn't change my number 號碼依舊 從未因此變過
I only changed who I believe in 只改變自己相信的對象
You were easy on the eyes, eyes, eyes (Eyes, eyes) 外表看起來是那樣順眼對眼
But looks can be deceivin' 但外表是可以矇騙雙眼的
I gotta work, I go to work 該行動了 付諸行動努力
You don't dеserve to feel so hurt 你不值得為我而心痛
You got a lot of fuckin' nerve 如此膽大包天 目中無人
I don't deserve, so 我根本不值得被這樣對待


[Chorus]
Don't take it out on me 可別總對我出氣
I'm out of sympathy for you 對你的容忍度已磨損待盡
Maybe you should leave 或許是你該離開的時候了
Before I get too mean 在我徹底崩潰憤怒之前
And take it out on you 全部出氣在你身上
And your best friend, too 你那些朋友也無一倖免
I should have left when Drew 早該離的遠遠的
Said you were bad news 當身邊人都說你不適合我

[Outro: Billie Eilish & FINNEAS]
Mm-mm-mm
Mm-mm-mm
Mm-mm-mm
Mm-mm-mm
Mm-mm-mm
Mm-mm-mm

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 階梯 JT 的頭像
    階梯 JT

    JT 的翻譯小窩

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()