Cover art for VOID by Melanie Martinez

梅蘭妮馬丁尼茲!你是不是瘋子!是吧!你一定是!

沒關係身為梅蘭妮超級粉絲我也要很瘋的光速把翻譯完成

VOID 這首歌在 Mel 開始丟出一支支預告後我就很期待了

甚至可以說是最期待的一首 後來 Mel 在 Lollapalloza 直接現場表演了整首

害我更期待了(而且他給我穿這次那個怪異四眼裝表演不會熱嗎我想看你的臉啊親愛的)

結果殊不知 Mel 永遠沒有極限 在專輯發行前一天突然釋出官方音源是有沒有要大家睡覺啊嗚嗚嗚

聽完之後更愛這首歌了 有很多黑暗面隱藏在歌曲中 也有 Mel 的心聲

更不用說這首歌從頭到腳都是由 Mel 一個人包辦製作 從寫詞譜曲到製作都是

請問各位這女孩還有什麼是不會的我就問???

(先說我禮拜五專輯一出來一定會大聲狂尖叫)

-

[Intro]
In the void 身處虛無之中
In the void 深陷虛無之間
In the void, in the void, in the void 身處虛無之中
In the void, in the void, in the void, in the void 深陷虛無之間

[Verse 1]
Baby, I'm spinning ’round the corner 寶貝我獨自在角落空轉著
It's tasting kind of lonely and my mind wants to control me 感受到有些孤寂 思想都快失去自我
I, I, I'm empty, there’s rotten things left in me 我空虛無比 內心已是一片腐爛
Injected by society, no one here but me to judge me 受到社會的荼毒 讓我永遠放不過自己

[Pre-Chorus]
Pipe down with the noise, I cannot bear my sorrow 能否安靜下來 我快承受不住這份悲痛
I hate who I was before 我討厭過去的那個自己 
I fear, I won't live to see the day tomorrow 我開始害怕 怕自己看不見明天的太陽
Someone tell me if this is hell 能否有人告訴我這裡是否為地獄

[Chorus]
I, gotta escape the void 我必須逃離這虛無
There's no other choice, yeah 沒有其他的選擇了
Tryna tune out the voices 試著闔上所有雜音
The void ate me 卻徹底被空虛給吞噬
Look at the mess I've done 看看我搞砸的這一切
There is nowhere to run, yeah 沒有任何能逃離的地方
Holding a loaded gun 子彈上膛槍握上
The void 任憑被虛無淹沒

[Post-Chorus]
Like a priest behind confession while I judge myself 像是牧師懺悔般的自我審視著
Kneelin’ on a metal grater 跪下讓自己粉身碎骨
Bloody like a body that has died and it's myself 像死去一樣滿身鮮血 卻發現那竟是我自己
Tangled in my own intestines 被自己的腸器給纏繞住
I, gotta escape the void 我必須得逃離這片虛無
There is no other choice, yeah 我已沒有其他選擇
Gotta escape the void 一定得遠離這片空無

[Verse 2] 
So strange, I'm tryna find a doorway 一切都太弔詭 我試圖尋找前進的門扉
My eyes are staring at me, and they seem so damn unhappy 雙眼直瞪自己 看來是那樣的不開心
Click-click-click-clicked, my flickering insecurities I'll turn them into beauty 手指一彈 把所有內心不安全變成自信美麗
Alchemize the dark within me, eh 轉換骨子裡深藏的黑暗

[Pre-Chorus]
Pipe down with the noise, I cannot bear my sorrow 能否安靜下來 我快承受不了這份悲痛
I hate who I was before 我討厭過去的那個自己 
I fear, I won't live to see the day tomorrow 我開始害怕 怕自己看不見明天的太陽
Someone tell me if this is hell 能否有人告訴我這裡是否為地獄

[Chorus]
I, gotta escape the void 我必須逃離這虛無
There's no other choice, yeah 沒有其他的選擇了
Tryna tune out the voices 試著將那些雜音給闔上
The void ate me 徹底被空虛給吞噬
Look at the mess I've done 看看自己搞砸的一切
There is nowhere to run, yeah 沒有任何能逃離的地方
Holding a loaded gun, the void子彈上膛槍握上 滿是空無

[Post-Chorus]
Like a priest behind confession while I judge myself 自我審視像是牧師懺悔般
Kneelin’ on a metal grater 跪下讓自己粉身碎骨
Bloody like a body that has died and it's myself 滿身鮮血像死去一樣 最後發現那是我自己
Tangled in my own intestines 被自己的腸器給纏繞住

[Chorus]
I, gotta escape the void 我必須逃離這虛無
There's no other choice, yeah 沒有其他的選擇了
Tryna tune out the voices 試著將那些雜音給闔上
The void ate me 徹底被空虛給吞噬
Look at the mess I've done 看看自己搞砸的一切
There is nowhere to run, yeah 沒有任何能逃離的地方
Holding a loaded gun, the void子彈上膛槍握上 滿是空無

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()