Taylor Swift, Joy Williams & John Paul White – Safe & Sound (Taylor's  Version) Lyrics | Genius Lyrics

Safe & Sound 應該是這次新歌四首中我最喜歡的一首了
除了原先版本我本就愛不釋手
我更喜歡這次 Tay 在聲音上的呈現
因為經歷了些年歲 可以聽得出 Tay 的聲音更加地被淬煉
合作的部分這次一樣找來了之前的 The Civil Wars
但其實組合早在 2014 年就已解散 所以這次是兩人特別因為泰勒絲而回歸錄音室
(雖然 wiki 上是說分開錄音但我們就不要計較那麼多了)

-

[Verse 1: Taylor Swift]
I remember tears streaming down your face 我還記得看見眼淚從你頰下滑落
when I said, "I'll never let you go" 當我向你保證我絕不會讓你離開
When all those shadows almost killed your light 就在你一切光明將被黑暗吞噬之際
I remember you said, "Don't leave me here alone" 還記得當時你央求 希望我別留你一人
But all that's dead and gone and passed tonight 但今晚一切誓言都會灰飛而湮滅

[Chorus: Taylor Swift & Joy Williams, Taylor Swift]
Just close your eyes 就安心閉上雙眼吧
The sun is going down 太陽就要西下了
You'll be alright 你會沒事的
No one can hurt you now 再也沒有人能傷害你了
Come morning light 晨光終會再次回來
You and I'll be safe and sound 你和我都會安然無恙的


[Verse 2: Taylor Swift, Taylor Swift & John Paul White]
Don't you dare look out your window, darlin', everything's on fire 親愛的別探出身子看向窗外 外頭已是戰火連連
The war outside our door keeps ragin' on 門外的戰役持續上演著
Hold on to this lullaby 好好記下這首搖籃曲
Even when thе music's gone, gone 樂音消逝後也要銘刻於心

[Chorus: Taylor Swift & Joy Williams, Taylor Swift]
Just close your eyes 就閉上你的雙眼吧
The sun is going down 太陽就要西下了
You'll be alright 你會沒事的
No one can hurt you now 再也沒有人能傷害你了
Come morning light 晨光終會再次回來
You and I'll be safe and sound 你和我都會安然無恙的

[Bridge: Taylor Swift, Joy Williams & John Paul White, Taylor Swift & John Paul White, (Joy Williams), All]
Ooh, ooh
Ooh, ooh
Oh (Oh)
Oh (Oh)
Ooh, ooh
Ooh, ooh
Oh
Oh

[Chorus: Taylor Swift, Taylor Swift & Joy Williams]
Just close your eyes 就閉上你的雙眼吧
You'll be alright 你會沒事的 
Come morning light 晨光終會再次回來
You and I'll be safe and sound 你和我都會安然無恙的


[Outro: Taylor Swift & Joy Williams & John Paul White]
Ooh, ooh
Ooh, ooh
Ooh, ooh
Ooh, ooh
Ooh, ooh
Ooh, ooh

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()