We Go Down Together專輯- Dove Cameron & Khalid - LINE MUSIC

黑暗有很多面貌 沒有一定要當一個 baddie 才能展現內心的黑暗

可以是憂傷 可以是淒美 Dove Cameron 透過這首與 Khalid 合作的新歌曲 We Go Down Together

來向大家揭露她內心裡的黑暗跟故事可從未只有一種面貌

若要論這個全新 era 目前釋出的五首歌曲裡面 這首毋庸置疑會是我內心中的首選

從歌曲意境的編排到氛圍旋律的營造 這首都無話說的超出了之前的四支作品

Khalid 的添入就像是 icing on the cake 完全為歌曲提升了又一階的層次

聽這首歌真的完全讓我想起當初第一次聽 Lovely 時的那份感動 真的愈聽愈喜歡這首歌

-

[Verse 1: Dove Cameron]
Sometimes we fly, sometimes we fall 有時共翅雙飛 有時共同墜跌
Sometimes I feel like we're nothing at all 有時總覺你我什麼也不是
Dream in the light, dance in the dark 幻想中滿是希望 黑暗裡兩人共舞
You fill the spaces inside of my heart, mm-mm 你填補了我內心的空缺

[Interlude: Dove Cameron & Khalid]
Mm, woo-ooh, ooh-ooh
Mm, mm

[Verse 2: Khalid]
Am I really mine? Are you really yours? 我真的屬於自己嗎 你又屬於誰呢
If all your emotions cut straight to my core 內心總是注滿你所有的情緒
Times when you cry, I feel it all 你落淚的時候 我總能切身感受
Whenever you leave me, I wait for your call 當你離開我時 我會殷切待你聯絡


[Pre-Chorus: Khalid]
You are everything I'm living for 你代表了我生命裡的一切

[Chorus: Dove Cameron & Khalid]
If you go down 倘若你墜入深淵
Then we go down together 帶著我吧 讓我們一同沉淪
If you hold on 若你打算堅持留下
I might just stay forever 我會選擇一輩子和你待一起
If you gеt hurt 若你受了傷
I'll try to make it better 我會試著讓你能感覺好些
If you go down 倘若你跌入黑暗淵底
Thеn we go down together 請帶上我讓我共你一同沉淪

[Verse 3: Khalid]
Sometimes we're right, sometimes we're wrong 有時你我都正確 有時都錯了邊
Sometimes the line has just never been drawn 有時總感覺你我間從未有過任何隔閡
Nights when we fight, we strike the chord 那些爭吵的夜裡 最終總會達成共識
And then we forget what we've been fighting for 最終都忘了當初在吵些什麼

[Interlude: Dove Cameron & Khalid]
Mm, woo-ooh, ooh-ooh
Mm, mm

[Verse 4: Dove Cameron]
Lay on the floor, sleep in your arms 臥在底上 枕在你懷中
Pausing the world to stay right where we are 停下世界只會感受這美好一刻
Close all the blinds, lock all the doors 窗全拉上 門全上鎖
Things fall apart and I’m wanting you more 一切開始崩塌 我變得更想要你

[Pre-Chorus: Dove Cameron & Khalid]
You are everything I'm living for 你代表了我生命裡的一切

[Chorus: Dove Cameron & Khalid, Khalid]
If you go down 倘若你墜入深淵
Then we go down together 帶著我吧 讓我們一同沉淪
If you hold on 若你打算堅持留下
I might just stay forever 我會選擇一輩子和你待一起
If you gеt hurt 若你受了傷
I'll try to make it better (Make it better) 我會試著讓你能感覺好些
If you go down 倘若你跌入黑暗淵底
Thеn we go down together 請帶上我讓我共你一同沉淪

[Outro: Dove Cameron & Khalid, Dove Cameron, Khalid]
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah
Together 攜手一起
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah (Ahh)
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah (Ahh)
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah (Yeah)

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()