Cover art for IDGAF by BoyWithUke

打給好久不見!今天帶來的翻譯是 BoyWithUke 前幾天釋出的新歌

這次的歌曲竟然有 feature!真的是讓我喜出望外又驚喜><

我們那個蒙面男孩竟然會找人 feature xdd 我一直以為他會是獨行俠路線

不過是我樂見的路線啦 期望他之後可以跟更多人合作開啟更高的知名度

這次的歌曲 IDGAF 講述的是一段關係的結束

講述自己對前任的不眷戀跟放下 想找我?沒門!IDGAF!

是充滿態度的一首分手歌曲

-

[Verse 1: BoyWithUke]
You were caught in a lie, said it with your eyes 說謊現行犯被我活逮 雙眼透露一切真相
Said to all my homies that you weren't even mine 向四處朋友宣揚你我根本不是一回事
You didn't think twice, got a heart made of ice 一點再三省思都無 內心若冰霜製成
And that shit hit me, did me dirty 這些破事波及於我 使我渾身髒水
I never asked why, and I never did cry 從不過問原因為何 也不曾為此流淚
I never told another how I felt inside 從不告訴任何人內心真實感受 
My demons don't hide when I'm dreaming at night 夜夢時分內心心魔總顯露無遺
And I won't mislead you, you'll miss me 不騙你 最後想念我的會是你

[Chorus: BoyWithUke & blackbear]
'Cause I don't give a fuck about you no more 因為我壓根不再稀罕在乎你一絲一毫 
Give me back my hoodies or I'm kickin' down doors 把我連帽衫還來 否則我會踹門奪取
You weren't even pretty, lookin' back and I'm sure 說漂亮你可沾不上邊 回首回憶這才確定
You still miss me, that's so funny 你依舊思念著我 這可還真是可笑
I don't give a fuck about you, you swore 說了我對你一絲稀罕皆無
You would never talk about me before 說你未曾背後對我議論批判
You lied lookin' filthy in your ugly jean shorts 說謊模樣如此骯髒醜陋 配你那牛仔醜褲只是剛好
You still kissed me, now shit's history (Yeah) 還有臉親吻我 抱歉這都成歷史了

[Verse 2: blackbear]
I don't mind if we speak again 不在乎兩人得再次說話
I don't wanna be cool, I don't wanna be friends 不想要冷靜面對 也不想重做回朋友
Leave me half alive, on my homies, you was flirty 把我弄得半死不活 面對我朋友四處調情
Filled me up with lies, and you did me so dirty 對我道盡各種謊言 潑了我一身髒水
'Cause I don't give a fuck about you no more 我對你已無任何一絲在乎稀罕
Left me bleedin' with my heart on the floor 無情將我拋棄 留我一身鮮血和顆碎心
You were never really mine, I was never really yours 你從未屬於過我 我也從不屬於你
You're the demon on my shoulder I'm just tryin' to ignore 你不過是我肩上那我試著無視的惡魔
And I don't give a shit about your fake-ass friends 你那些假掰爛朋友我也壓根不在乎 
Hollywood Hills, while we play pretend 若置身好萊塢般的假裝演著這段感情
I don't wanna say, "I'm sorry," I don't wanna make amends 不想向你道歉示好 對你我不需要做出任何彌補
I will never make a mistake like you again 我可不會像你一樣再鑄下一次滔天大錯

[Chorus: blackbear]
'Cause I don't give a fuck about you no more 因為我壓根不再稀罕在乎你一絲一毫 
Give me back my hoodies or I'm kickin' down doors 把我連帽衫還來 否則我會踹門奪取
You weren't even pretty, lookin' back and I'm sure 說漂亮你可沾不上邊 回首回憶這才確定
You still miss me, that's so funny 你依舊思念著我 這可還真是可笑
I don't give a fuck about you, you swore 說了我對你一絲稀罕皆無
You would never talk about me before 說你未曾背後對我議論批判
You lied lookin' filthy in your ugly jean shorts 說謊模樣如此骯髒醜陋 配你那牛仔醜褲只是剛好
You still kissed me, now shit's history (Yeah) 還有臉親吻我 抱歉這都成歷史了

[Verse 3: BoyWithUke]
Regardless, you're so heartless 無論如何 你可真是沒心沒肺
Lead my heart into your darkness 帶領我純真之心進你黑暗世界
Hid the truth behind your harmless pretty face (Aww) 漂亮臉孔底下藏的是骯髒真相
And I know you're runnin' out of other options 知道你也沒什麼選擇可選
Live in your head rent free, a neurotoxin 自在居於你腦海裡 卻是滿滿神經毒素
And I wake up every morning with a smile in my face 每天早晨都要掛著笑容迎接每一天
Knowin' full well you were put up for adoption (Oh) 知道你是領養來的孩子
Oh shit, yeah, I went there but honestly, I don't care 查證過後才發現我根本不在乎
You never tried to play fair with me 你從未試著公平對待我的真心
Left me broken with scars, makin' all these remarks 讓我如此傷痕累累 成天承受他人議論紛紛
So now this is the part where I leave 抱歉是時候讓我離開這一切了

[Chorus: BoyWithUke & blackbear, blackbear]
'Cause I don't give a fuck about you no more (No more) 因為我壓根不再稀罕在乎你一絲一毫 
Give me back my hoodies or I'm kickin' down doors (Down doors) 把我連帽衫還來 否則我會踹門奪取
You weren't even pretty, lookin' back and I'm sure 說漂亮你可沾不上邊 回首回憶這才確定
You still miss me, that's so funny 你依舊思念著我 這可還真是可笑
I don't give a fuck about you, you swore (You swore) 說了對你我一絲稀罕皆無
You would never talk about me before (Before) 說你未曾背後對我議論批判
You lied lookin' filthy in your ugly jean shorts 說謊模樣如此骯髒醜陋 配你那牛仔醜褲只是剛好
You still kissed me, now shit's history 還有臉親吻我 抱歉這都成歷史了

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()