Cover art for Die for You (Remix) by The Weeknd & Ariana Grande

Ariana 終於願意回來開金口了嗚嗚嗚

這次又是這個完美組合 The Weeknd & Ariana 

Ariana 表示這次的合作是他的友情贊助(?)因為他現在正在忙著《Wicked》的拍攝

但朋友一邀約他想必是力挺到底的(好愛😭)

這次的組合同時也是兩人第四度的合作

Die For You 這首歌相當神奇 原曲收錄在 2016 的專輯 Starboy 當中

但在這一陣子因為 Tiktok 的關係逆襲翻紅 因而在榜單上獲得了相當亮眼的成績

一起來看看這次與 Ari 的合作會不會像上次 Save Your Tears 一樣直接升到冠軍

而且不知道是不是因為有拍電影的關係 感覺我們 Ari 咬字變得好清晰😍

-

[Verse 1]
I'm findin' ways to articulate the feelin' I'm goin' through 試著找尋能表達內心經歷感受的方式
I just can't say I don't love you (Yeah) 就是無法說出自己不愛你了
'Cause I love you, yeah 因為內心深處我還愛著你
It's hard for me to communicate the thoughts that I hold 對我而言訴諸內心想法從不容易
But tonight, I'm gon' let you know 但今夜我要讓你清楚知道
Let me tell the truth 讓我將真相道出
Baby, let me tell the truth, yeah 親愛的 請讓我告訴你真相

 

[Pre-Chorus]
You know what I'm thinkin', see it in your eyes 你總知道我在想什麼 親眼目睹了一切
You hate that you want me, hate it when you cry 你恨自己總那麼渴望我 我討厭看到你哭泣
You're scared to be lonely, 'specially in the night 你是如此害怕寂寞 尤其夜深人靜時分
I'm scared that I'll miss you, happens every time 害怕自己訣別時會想念你 每次都會上演的戲碼
I don't want this feelin', I can't afford love 不想要有這樣的感受 無法承擔這份愛
I try to find a reason to pull us apart 試著找理由將彼此分開
It ain't workin' 'cause you're perfect 卻完全不奏效 因為你是如此完美
And I know that you're worth it 早知道你值得這一切
I can't walk away, oh 我無法說走就走


[Chorus]
Even though we're goin' through it 即使你我經歷如此煎熬
And it makes you feel alone 就算這一切讓你孤單寂寞
Just know that I would die for you 只要你明白為你我甘願赴死
Baby, I would die for you, yeah 我愛你愛到願意為你而死
The distance and the time between us 你我間的距離和時間的度過
It'll never change my mind 'cause 都永遠不會改變我的想法 因為
Baby, I would die for you 因為我愛你愛到願意為你赴死
Baby, I would die for you, yeah (Yeah) 為了你 要我赴死我也甘願

 

[Verse 2: Ariana Grande]
I'm findin' ways to stay concentrated on what I gotta do 試著找方法讓自己能專注在目標上
But, baby boy, it's so hard 'round you 但親愛的 有你在身邊這好難做到
And yes, I'm blamin' you 是的 我就是在責怪你
And you know I can't fake it, now or never 你知道我無法假裝 從不錯失良機
And you insinuatin' that you think we might be better 看你迂迴暗示你我或許能變更好
Better me and you 重修舊好 迎向彼此更好的未來
Yeah, I know you do 我知道你是這麼想的

 

[Pre-Chorus: Ariana Grande]
You know what I'm thinkin', see it in your eyes 你總知道我在想什麼 親眼用雙眼目睹
You hate that you want me, hate it when you cry 你恨自己總那麼渴望我 我討厭看到你哭泣
It ain't workin' 'cause you're perfect (Mm) 卻完全不奏效 因為你是如此完美
And I know you deserve it 早知道你值得這一切
I can't walk away 我無法說走就走

 

[Chorus]
Even though we're goin' through it 即使你我經歷如此煎熬
And it makes you (Me) feel alone 就算這一切讓你孤單寂寞
Just know that I would die for you 盼你明白為你我甘願赴死
Baby, I would die for you, yeah 愛你愛到願意為你而死
The distance and the time between us 你我間的距離和時間的度過
It'll never change my mind 'cause 都永遠不會改變我的想法 因為
Baby, I would die for you 因為我愛你愛到願意為你赴死
Baby, I would die for you, yeah 為了你 要我赴死我也甘願

 

[Bridge]
I would die for you, I would lie for you 為你我甘願赴死 為你撒謊也不足惜
Keep it real with you, I would kill for you, my baby 對你我總誠實以待 為你我願雙手沾染鮮血
I'm just sayin', yeah 這些對我而言都沒什麼
I would die for you, I would lie for you 為你我甘願赴死 為你撒謊也不足惜
Keep it real with you, I would kill for you, my baby 對你我總誠實以待 為你我願雙手沾染鮮血
Na-na-na, na-na-na, na-na-na

[Chorus]
Even though we're goin' through it 即使你我經歷如此煎熬
And it makes you feel alone 就算這一切讓你孤單寂寞
Just know that I would die for you 盼你明白為你我甘願赴死
Baby, I would die for you, yeah 愛你愛到願意為你而死
The distance and the time between us 你我間的距離和時間
It'll never change my mind 'cause 在我腦裡永遠不回改變
Baby, I would die for you 因為我愛你愛到願意為你赴死
Baby, I would die for you, yeah (Oh babe) 為了你 要我赴死我也甘願


[Outro]
(Die for you) 為你我甘願赴死

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()