The Weeknd – Dawn FM (ft. Jim Carrey) |《 Dawn FM 》| 中英歌詞- #NOSTORYNOMUSIC

說句老實話 原版的 MV 真的是噁心透了 

對密集恐懼症患者 aka 我本人真的是太不友善XD

所以我就放這個不知道什麼意思的 XO Vision 版本 BTS 花絮畫面看起來友善多了

這首 Gasoline 是專輯裡第二首歌 個人極度建議要把這首歌跟第一首歌搭配起來一起聽

會有想不到的魔力發生喔~(瞎扯淡一堆)

這首歌的內容梗概就是在講說 Abel 不希望自己的愛人離開他

在講述的是他當前在經營的一段感情 不希望他所愛之人拋棄他或是離開他

因為他現在擁有的就只有這段感情了 

心碎大師 Abel 又開示了嗚嗚

-

[Verse 1]
It's 5 AM my time again 拂曉五時 這時刻又來臨了
I've soakin' up the moon, can't sleep 沐浴月光下 輾轉無法入眠
It's 5 AM my time again 黎明五時 一個屬於我的時刻
I'm calling and you know it's me 連連聯繫你 你也知道來者為我
I'm pushin' myself further 服藥過量 逼自己到達極限
I'm just tryin' to feel my heartbeat beat (Beat) 試著感受自己那幾近靜止的心跳聲
I wrap my hands around your neck 雙手環繞妳頸子周邊
You love it when I always squeeze 妳總愛我擠壓時這種窒息式快感
It's 5 AM, I'm high again 凌晨五時 又開始亢奮起來
And you can see that I'm in pain (Ooh, ooh) 可以看見我正經歷椎心痛苦
I've fallen into emptiness 墮落深淵 感受到的僅剩一片空虛
I want you 'cause we're both insane 只想要妳因為我們都瘋狂無比
I'm staring into the abyss 直直盯視那無底黑暗深淵
I'm lookin' at myself again 最終卻總是與自己對視
I'm dozing off to R.E.M. 進入快速眼動 慢慢開始神智不清 
I'm trying not to lose my faith 即使失去意識也不能失去信心

[Chorus]
And I love it when you watch me sleep 就愛妳注視我入睡的模樣
You spin me 'round so I can breathe 纏繞緊擁我好讓我可以安穩呼吸
It's only safe for you and me 只有妳我的世界是那樣安全
I know you won't let me OD 知明妳不會讓我藥物服用過量
And if I finally die in peace 倘若我最終踏入平寂終結
Just wrap my body in these sheets (Sheets) 只需要用床單緊緊包纏住我
And pour out the gasolinе 澆滿汽油讓我焚燒殆盡
It don't mean much to me 今生意義已無 不需要在乎太多


[Verse 2]
It's 5 AM, I'm nihilist 破曉五時 擁抱著我的空虛主義
I know therе's nothing after this (After this) 知道這世上並無何謂來生
Obsessing over aftermaths 熱愛一切事物走道終結的那一刻
Apocalypse and hopelessness (Hopelessness) 世界走到末日那樣的絕望覆蓋一切'
The only thing I understand 我唯一了解明白的事物
Is zero sum of tenderness (Tenderness) 浪漫與溫柔必是場零和賽局
Oh, baby, please, just hold me close 親愛的 拜託就這麼緊緊擁住我
Make me believe there's more to live 讓我相信這世上有更多讓我活下去的動力

[Bridge]
Around, around, around, around we go 週而繞圈 就這樣四處閒蕩
In this game called life, we are not free 在這稱作人生的遊戲裡 沒有人是自由的

[Chorus]
And I love it when you watch me sleep 就愛妳注視我入睡的模樣
You spin me 'round so I can breathe 纏繞緊擁我好讓我可以安穩呼吸
It's only safe for you and me (Don't let me go) 只有妳我的世界是那樣安全
I know you won't let me OD (Don't you let me go) 知明妳不會讓我藥物服用過量
And if I finally die in peace (Oh yeah) 倘若我最終踏入平寂終結
Just wrap my body in these sheets 只需要用床單緊緊包纏住我
And pour out the gasoline 澆滿汽油讓我焚燒殆盡
It don't mean much to me 今生意義已無 不需要在乎太多

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()