Cover art for Diamonds & Dancefloors by Ava Max

May be unpopular 但這張新專輯裡面我最愛的就是同名曲了

Ava Max 千呼萬喚的第二張專輯 Diamonds & Dancefloors 終於正式推出

這張專輯真的是經歷了一堆苦難才發行 原本要在十月發行卻又遇上一堆延宕

之後又整個曲目大外洩 專輯封面也是更換過的(這個是唯一我滿意的決定)

但總算是能夠真正見到這個作品了 個人相當喜歡 Ava 在這張專輯的蛻變

每首歌都正如專輯名一樣 給了聽眾滿滿的舞池感 復古的風格搭配上新潮的旋律

讓整張專輯循環的相當順暢 完全是可以放進舞池循環播放的動感專輯

同名曲 Diamonds & Dancefloors Ava 表示寫這首歌的時候正值疫情期間

這首歌曲的概念相當明瞭直接 就是希望可以趕快度過疫情苦難 重回舞池的懷抱的一首歌

也為整張專輯奠定了基石 訴諸大家這張專輯 Ava 想要呈現一個如何的面貌

-

[Verse 1]
Alone with me, myself, and I 就我一人 獨自與自己相處 
Watching the night passin' me by  眼望一個個夜晚流逝
Losin' myself inside a lucid dream, I 清醒夢間漸漸迷失自我
Don't wanna waste any more time 不想再虛度任何一絲時光
I'm dancin' in the kitchen light 搭配廚房燈光我舞動著
It don't feel wrong, it don't feel right 沒什麼不合理 卻也不怎麼對勁
My heart's been callin' for a midnight memory 嚮往能重拾午夜美好回憶
The only thing that's on my mind 如今這已成心中唯一想法

[Chorus]
Diamonds and dance floors, that's all I want 鑽石與舞池 我唯一想望之物
I miss the rhythm keepin' me warm 想念那能暖入我心脾的節奏
Drown me in glitter, glitter and gold 讓我沐浴舞池中 感受晶光閃爍
All that I ask for, ask for, ask for's 心中迫切所望 這是我唯一所需
Diamonds and dance floors in every dream 鑽石與舞池 活在每人夢裡
I miss the music surroundin' me 想念被音樂縈繞的日子
Drown me in glitter, glitter and gold 讓我沐浴舞池中 感受晶光閃爍
All that I ask for, ask for, ask for 心中迫切所望 這是我唯一所需

[Verse 2]
I close my eyes and disappear (Mm) 閉上雙眼讓自己消失
Vibrations in the atmosphere 感受空氣裡的震動
It's psychological imagination 一切僅是心中的想像
Why can't I bring this feelin' here? Oh 為何無法將這份感受喚回

[Chorus]
Diamonds and dance floors, that's all I want (That's all I want) 鑽石與舞池 我唯一想望之物
I miss the rhythm keepin' me warm (Keepin' me warm) 想念那能暖入我心脾的節奏
Drown me in glitter, glitter and gold 讓我沐浴舞池中 感受晶光閃爍
All that I ask for, ask for, ask for's 心中迫切所望 這是我唯一所需
Diamonds and dance floors in every dream (In every dream) 鑽石與舞池 活在每人夢裡
I miss the music surroundin' me (Oh-oh-oh) 想念被音樂縈繞的日子
Drown me in glitter, glitter and gold 讓我沐浴舞池中 感受晶光閃爍
All that I ask for, ask for, ask for 心中迫切所望 這是我唯一所需

[Post-Chorus]
Diamonds and dance floors 鑽石與舞池
Diamonds and dance floors 鑽石與舞池

[Outro]
(Diamonds and dance, diamonds and dance floors)
(Diamonds and dance, diamonds and dance floors)
(Dance floors, dance floors, oh, oh)
(Ooh woah, ooh woah)
Diamonds and dance floors 鑽石與舞池

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()