Cover art for Flowers by Miley Cyrus

Miley Cyrus is FINALLY BACK

這次 Miley 帶著新歌 Flowers 正式回歸音樂圈 

也正式宣布新專輯 Endless Summer Vacation 將於今年 3 月 10 號正式發行

這次的新歌很明顯是在講述 Miley 的上一段感情

也正式揭露了 Miley 對這段感情的放下 與其繼續為你流淚 不如好好更愛自己

因為這世界上比你更愛我的人還能有誰呢?不就是我自己嗎?

這首歌雖然整體營造出的氛圍很簡單 但我很喜歡整首歌曲帶來的暢快感 

非常單純非常直接的情緒 Miley 非常快活地用音樂來表示自己內心的感受 個人是相當喜歡

-

[Verse 1]
We were good, we were gold 你我曾那樣美好 如此堅貞的組合
Kind of dream that can't be sold 總夢想著會與你廝守到永遠
We were right 'til we weren't 曾是那樣契合 直到一切變了調
Built a home and watched it burn 建了個房屋 再看它焚燒

[Pre-Chorus]
Mmm, I didn't wanna leave you, I didn't wanna lie 從沒想過要離開你 我不想欺騙自己
Started to cry, but then remembered I 才剛開始為你哭泣 就馬上想起我

[Chorus]
I can buy myself flowers 我能為自己買花束
Write my name in the sand 在沙灘上寫下我的名
Talk to myself for hours 和自己對話數小時
Say things you don't understand 說些你不會理解的事物
I can take myself dancing 帶自己去恣情舞動
And I can hold my own hand 自己牽自己的手
Yeah, I can love me better than you can 我可以比你愛我還更愛自己

[Post-Chorus]
Can love me better, I can love me better, baby 我能比你更愛我 更加對自己上心
Can love me better, I can love me better, baby 比你更在乎自己 比你還愛我自己

[Verse 2]
Paint my nails cherry red 將自己指甲塗成桃紅色
Match the roses that you left 和你留下的玫瑰成搭配
No remorse, no regret 不再為你留下悔恨
I forget every word you said 早忘了你說的每個字句

[Pre-Chorus]
Ooh, I didn't wanna leave, baby, I didn't wanna fight 我從來就沒想要離開 不想和你起爭端
Started to cry, but then remembered I 才剛開始為你哭泣 就馬上想起我

[Chorus]
I can buy myself flowers 我能為自己買花束
Write my name in the sand 在沙灘上寫下我的名
Talk to myself for hours 和自己對話數小時
Say things you don't understand 說些你不會理解的事物
I can take myself dancing 帶自己去恣情舞動
And I can hold my own hand 自己牽自己的手
Yeah, I can love me better than you can 我可以比你愛我還更愛自己

[Post-Chorus]
Can love me better, I can love me better, baby 我能比你更愛我 更加對自己上心
Can love me better, I can love me better, baby 比你更在乎自己 比你還愛我自己
Can love me better, I can love me better, baby 比你愛我還愛自己 比你更善待自己
Can love me better, ooh, I 我能比你更愛我自己

[Bridge]
I didn't wanna leave you, I didn't wanna fight 我從來就沒想要離開 不想和你起爭端
Started to cry, but then remembered I 才剛開始為你哭泣 就馬上想起我

[Chorus]
I can buy myself flowers (Uh-huh) 我能為自己買花束
Write my name in the sand (Ooh, mmm) 在沙灘上寫下我的名
Talk to myself for hours (Yeah) 和自己對話數小時
Say things you don't understand (Better than you) 說些你不會理解的事物
I can take myself dancing (Yeah) 帶自己去恣情舞動
I can hold my own hand 自己牽自己的手
Yeah, I can love me better than 我可以比你愛我還更愛自己
Yeah, I can love me better than you can 我能比你更愛我自己

[Post-Chorus]
Can love me better, I can love me better, baby (Uh) 我能比你更愛我 更加對自己上心
Can love me better, I can love me better, baby (Than you can) 比你更在乎自己 比你還愛我自己
Can love me better, I can love me better, baby 比你愛我還愛自己 比你更善待自己
Can love me better, I 我能比你更愛我自己

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()