Charlie Puth – Loser Lyrics | Genius Lyrics

Charlie 睽違真的非常之久的新專輯 Charlie 終於正式釋出了

有一種 finally 的感覺(?)感覺這張專輯說要發行快一輩子了

然後我之前在 IG 發文的時候就有說了國內外網友對查理新歌路線真的是意見非常不同

國內網友都說查理的新歌很讚 很chill 很舒服諸如此類的

國外網友則是超不留情 說他最近做的歌都太短太 tiktok 取向之類的

我沒有特別覺得哪邊合理就單純覺得這個兩極的現象滿有趣的 大概是聽歌跟風格習慣不一樣造成的吧

這次專輯基本上歌曲都先釋出過了 導致聽專輯就有種只聽一半的感覺

個人最愛的收錄曲應該就屬這首專輯釋出當天推出 MV 的這首 Loser 了吧

不過歌曲好聽歸好聽 這 MV 說實在的我覺得跟歌曲本身非常不搭嘎哈哈哈

-

[Chorus]
Oh, I'm such a loser 我真是個輸家
How'd I ever lose her? 我是怎麼能失去她的
Oh, baby, I must've been out of my mind 看來我是瘋了神才會如此
Now, I-I'm a loser 我現在就是個輸家
Why'd I have to lose her? 為何我一定得失去她
I'll never recover, I'll never be fine 我永遠無法痊癒 永遠無法走出來
'Cause I-I 因為我

[Verse 1]
I just might get a little too drunk 我好像有些喝得太醉
So, I won't think about us (Uh) 我不會再想到你我之間
I don't think about what (Uh) 不會再去試著思考
We could have been, and 我們原本會是多麽美好
I stay up, like, three or four nights 熬夜失眠了三至四夜
So I won't dream about us (Uh) 不會再夢到你我間的回憶
I wake up with no luck (No) 醒來發現自己運氣盡失
I just can't win 我就是無法從中勝利


[Pre-Chorus]
I should've seen it all along (Uh-ah) 我早該要能察覺這一切的 
She was a one in a million (Uh-ah) 她是那百萬中難得選一
It hurts whenever someone says her name 但凡聽見她的名我就心痛
(Someone says her name)(聽見任何人提及她的名)
When we wеre goin' off and on (Uh-ah) 當我們這樣分分合合
I guess I really playеd it wrong (Ah-uh) 我猜我是真的做錯了
I should’ve never let her slip away 我真不該讓她從我身邊溜走

[Chorus]
Oh, I'm such a loser 我真是個輸家
How'd I ever lose her? 我是怎麼能失去她的
Oh, baby, I must've been out of my mind 看來我是瘋了神才會如此
Now, I-I'm a loser 我現在就是個輸家
Why'd I have to lose her? 為何我一定得失去她
I'll never recover, I'll never be fine 我永遠無法痊癒 永遠無法走出來
'Cause I-I 因為我

[Verse 2]
Uh, I just might been a little too gone 對眼前一切太過困惑
When she needed somebody (Uh) 當她需要人陪時
Up against her body (Woah) at 2 A.M 凌晨兩點也願意相陪
Yeah, now I keep lyin' to myself 不斷催眠對自己撒謊
But she's just joking probably (She's joking probably) 但她大概只是開開玩笑而已 
She'll probably call me and we'll be us again 或許她會再度聯繫我要重修舊好

[Pre-Chorus]
I should've seen it all along (Uh-ah) 我早該要能察覺這一切的 
She was a one in a million (Ah-uh) 她是那百萬中難得選一
Now she's in love, and I'm in second place (Damn) 如今她再次戀愛 我只能位居二位

[Chorus]
No, I'm such a loser 我真是個輸家
How'd I ever lose her? (Lose her) 我是怎麼能失去她的
Oh, baby, I must've still been out of my mind (-ind) 看來我是瘋了神才會如此
Now, I-I'm a loser 我現在就是個輸家
Why'd I have to lose her? (Her) 為何我一定得失去她
I'll never recover, I'll never be fine (Fine) 我永遠無法痊癒 永遠無法走出來
'Cause I-I, uh 因為我

[Post-Chorus]
I'm-ma-ma-ma-ma
I'm-ma-ma-ma-ma
I'm-ma-ma-ma-ma-lo-o-o-o-ser (Yeah, I say)
I'm-ma-ma-ma-ma
I'm-ma-ma-ma-ma (I)
I'm-ma-ma-ma-ma-lo-o-o-o-ser 我就是個輸了一切的輸家

[Bridge]
Tell me, God is real 告訴我上帝真的存在
Do you think about me still 妳是否還依舊掛念著我
Or am I livin' for nothing? 我這一路上是否都白活了
Don't know where it went 不知道自己到底在過什麼
Wrong but I'll just take the hint 做錯了但我會學聰明點
It's gonna take some adjusting 我會好好調整再次出發


[Chorus]
Oh, I'm such a loser 我真是個輸家
How'd I ever lose her? 我是怎麼能失去她的
Oh, baby, I must've still been out of my mind 看來我是瘋了神才會如此
Now, I-I'm a loser (Oh!) 我現在就是個輸家
Why'd I have to lose her? (I'll never) 為何我一定得失去她
I'll never recover, I'll never be fine (Oh, baby, I) 我永遠無法痊癒 永遠無法走出來
'Cause I-I'm a loser 因為我就是個輸家

[Post-Chorus]
I'm-ma-ma-ma-ma
I'm-ma-ma-ma-ma
I'm-ma-ma-ma-ma (Ah, hey)
I'm-ma-ma-ma-ma (Don't slip away)
I'm-ma-ma-ma-ma (I say, yeah, I say)
I'm-ma-ma-ma-ma-lo-o-o-o-ser 我就是個輸了一切的輸家

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()