Cover art for Last Time I Saw You by Nicki Minaj

Nicki Minaj 為全新大碟 Pink Friday 2 祭出新主打 Last Time I Saw You

這次主打和前面釋出的幾首歌風格又是完全不同

我們唱歌雞回歸啦!那個柔情似水的唱歌雞回來啦!

我知道對於 Onika 唱歌大家的觀感似乎偏兩極

但至今 Onika 開金嗓的歌我都滿喜歡的 這首我也是越聽越喜歡

第一次聽沒有覺得很有鮮明度 但聽了幾次後我發現我滿喜歡 Onika 這種柔情似水的詮釋

此外這首歌的編曲跟樂器取用真的潮到出水 所以整體來說這首歌我有愈來愈喜歡的趨勢

很期待這次 PF2 會走什麼樣的路線 因為目前來說真的完全無法預測啊!

-

[Verse 1]
Beggin' me to stay, and then you walk away 祈求你留下 你最後還是離開
There's something that you wanted to say 你心底也有些話想說
I was in a rush, but you said you were crushed 我有些匆忙 你說你已徹底被擊倒
And I said, "I'd be back, it's okay" 承諾你 一切會沒事的 我會回來的

[Chorus]
I wish I'da hugged you tighter the last time that I saw you 真希望上次見你時能好好緊緊擁抱你
I wish l didn't waste precious time the night when I called you 真不希望浪費任何一個聯繫你的夜晚
I wish I remembered to say I'd do anything for you 真希望自己能記得要承諾為你赴湯蹈火
Maybe I pushed you away because I thought that I'd bore you 或許將你推開只是因為怕我無聊你

[Verse 2]
Listen 聽我說
So close, but we were so distant 我們距離那樣近 卻又感覺如此疏離
Wish I'da known in that instant 真希望我能早點察覺這一切 
Ignored the hints or I missed it 忽略了錯過了身邊的徵兆
I killed it 相對地我總是扼殺掉
You'd always be in attendance 你永遠都參與著我的人生 
No flights, but always attеndant 沒有伴隨每堂旅程 就這麼陪伴著
Handwritten letter, you pеnned it  每張字條你都親筆寫下
Them nights we wish never ended 回憶那些過去希望永不逝去的夜晚
Those rules that we wish we bended 真希望過去夠勇敢去打破那些規則
Heartbreak that we never mended 那些未曾痊癒的心碎
Those messages we unsended 那些彼此收回的訊息 
Best friends we somehow unfriended 不知為何退追的朋友
Ain't care 'bout who we offended 過去我們從不在乎會冒犯誰
Parties they wish we attended 錯過了好多想參加的派對
Got drunk and laughed, it was splendid 喝醉歡笑著 日子是那樣美好

[Chorus]
I wish I'da hugged you tighter the last time that I saw you 真希望上次見你時能好好緊緊擁抱你
I wish l didn't waste precious time the night when I called you (Ooh) 真不希望浪費任何一個聯繫你的夜晚
I wish I remembered to say I'd do anything for you 真希望自己能記得要承諾為你赴湯蹈火
Maybe I pushed you away because I thought that I'd bore you 將你推開只是因為怕我無聊你

[Refrain]
Starlight, star bright, first star I see tonight 天上星點閃爍 今晚望見的第一顆星
Wish I may, I wish I might, have the wish I wish tonight 真希望我能對此許願 兌現一切心願
Starlight, star bright, first star I see tonight 天上星點閃爍 今晚望見的第一顆星
Wish I may, I wish I might, have the wish I wish tonight 真希望我能對此許願 兌現一切心願

[Bridge]
Bombs away, bombs away 如炸彈般在心底投下震撼一擊
Bombs away, bombs away 情感轟炸 真實情緒揭露
Yeah, yeah, dream about you 心中依舊惦記著你
Yeah, yeah, dream about you 心中依舊掛念著你 
Yeah, yeah, dream about you 心心念念心裡都是你
I still dream about you 我依舊想念著你

[Chorus]
I wish I'da hugged you tighter the last time that I saw you 真希望上次見你時能好好緊緊擁抱你
I wish l didn't waste precious time the night when I called you 真不希望浪費任何一個聯繫你的夜晚
I wish I remembered to say I'd do anything for you 真希望自己能承諾為你赴湯蹈火
Maybe I pushed you away because I thought that I'd 將你推開只是因為
Bore you 怕我讓你無聊

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()