Ed Sheeran - Visiting Hours

Ed Sheeran 昨天正式宣布了他的第四張(其實應該是第五啦但 No.6 對他來說就實驗性質玩玩的XD)

第四張錄音專輯 "=" 將於 10/29發行 (先幫減號QQ)

同時也釋出了新歌 Visiting Hours 的 Performance Video

這首歌曲跟上一首壞習慣可以說是完全不一樣的風格

我覺得這首聽起來很扣人心弦QQ

帶有傷感的簡單伴奏跟動人的歌聲整個就是標配艾德啊

-

[Verse 1]
I wish that Heaven had visiting hours 真希望天堂也有訪客時間
So I could just show up and bring the news 我能就這麼出現 為你播報凡間新聞 
That she's getting older and I wish that you'd met her 她成長了不少 真希望你們能會會面
The things that she'll learn from me, I got them all from you 那些她從我學到的事 全是繼承於你

[Chorus]
Can I just stay a while and we'll put all the world to rights? 能否讓我就這樣待一會 讓我們把這世界推向正軌
The little ones will grow and I'll still drink your favourite wine 孩子們茁壯成長 我依舊會品喝你最愛的那款酒
And soon, they're going to close, but I'll see you another day 終究門會有關上的那天 但我來日會再與你相見
So much has changed since you've been away 你離開之後 太多事情都變了調

[Verse 2]
I wish that Heaven had visiting hours 真希望天堂也有訪客時間
So I could just swing by and ask your advice 如此偶爾也能拜訪 問問你的意見
What would you do in my situation? 若是你會選擇怎麼做
I hadn't a clue how I'd even raise them 怎麼照顧牠們我一點頭緒也無
What would you do? 'Cause you always do what's right 你會如何做 因為你總是能把事情做對

[Chorus]
Can we just talk a while until my worries disappear? 能否讓我們交談一會 直到我的憂慮一掃而空
I'd tell you that I'm scared of turning out a failure 告訴你我其實也害怕面對失敗的痛苦 
You'd say, "Remember that the answer's in the love that we create" 你告訴我 要記得答案就在你我攜手創造的愛之中
So much has changed since you've been away 你離開之後 太多事情都變了調

[Verse 3]
I wish that Heaven had visiting hours 真希望天堂也有訪客時間
And I would ask them if I could take you home 好讓我我能問那裏的人 能否帶你回家
But I know what they'd say, that it's for the best 也知道他們的回覆為何 畢竟這是最好的安排
So I will live life the way you taught me 我會貫徹你的教誨努力活下去
And make it on my own 將人生主宰手裡


[Chorus]
And I will close the door, but I will open up my heart 門會關上 但我的心永遠敞開
And everyone I love will know exactly who you are 所有我愛之人都會知道你為何人
'Cause this is not goodbye, it is just 'til we meet again 這並非道別 只是為了下次會面的暫時歇息
So much has changed since you've been away 你離開之後 太多事情都變了調

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()