Apple Music 上的NF《CLOUDS (THE MIXTAPE)》

大家雖然一直敲碗這首但我一直在逃避

因為這首第一次聽完我就覺得要是我要翻就有點太過高估自己了

兩個饒舌巨頭在那邊快嘴是要折磨我吧你各位

但我...還是硬上了

希望大家

喜歡QQ

(而且Tech N9ne那邊真的是有夠難翻的^^)

-

[Verse 1: NF]
Focus on it every single day, I wanna figure out a way 每梯天聚精會神 試圖找出解決方法
To get ahead of what I think I know is coming 好預知接下來會發生的事情為何
It's obvious you got a problem if you always tryna make it seem 你遇上麻煩看來那樣明顯 若你總是試著
As if you've never been afraid, then why you runnin'? 裝作自己無所畏懼 那你又為何要逃避
I could never look at what I do the way that other people can 絕不會讓自己流於俗人步調
And walk away, I can't be separated from it  並從之逃避 我無法使自己與之隔離
Stickin' out my neck is how I made it where I'm at 勇於挑戰才是我立足之法則
You wanna cut it up but can't, man, they can never take it from me 試著阻止一切發生但只是徒然 你們無法剝奪我一絲一毫
(I'm) Outlandish, take chances 我是那樣不循規蹈矩 又那樣愛冒險
Gotta get it while I can with my damage 帶著風險也要奪得一切所望
My sanity could leave but if it vanished 我的神智游移不定 但即使它飄忽遠去
Don't matter to me, I'd still manage 對我也沒有影響 我依舊能掌握全場
Gue-Guеss you could say I'm at an advantage 你也可以說我占盡所有優勢
My vantage point can be quitе lavish 手中所握優勢可以說是過於豐盛
Got so many cadences, no way to pick 獲得那麼多至寶 還真的無從挑選
One, which bag is my hand in 究竟我準備選擇何物
Depends what mood I'm in 取決於我的心情處境
Oh, no, I'm in a mood again 現在情緒又來了
Lord knows I'm a hooligan 上帝也清楚我是個大惡棍
Losin' it, who can get gruesome with 失去掌控 那樣令人悚然的存在
You if it comes down to what you can bet? 當情況失控時 你又該如何應對
I shoot direct, defuse the threat 準頭精確 麻煩一掃而空
And they wonder why the music has a huge effect? 人們好奇音樂為何有如此深遠影響
Could it be 'cause I've been the go-to when it comes to depth? 或許是因為談及深度時 我必是那不二人選
'Cause I'm the one that they be callin' when the people get fed up 當人們感到厭倦時 我會是他們請來救世的人選
And want the music with the visuals, I got a vendetta 當想要音樂品質又想要視覺饗宴 我有的是滿滿仇怨
For any part of me that wanna make it hard to get set up 對於那個想要讓一切變得困難的我
And take away the happiness, it can be kinda pathetic 奪走所有的快樂 情況或許會有些悲觀
But when I look at everything that's tryna give me a headache 但當我環顧一切試著困擾我的事物時
I gotta be honest, I really been the cause of it, get it 說句老實話 我是所有一切的肇因
'Cause I can see a side of me you'll never see, you can tell 因為我能看見你觸不及的面向 相信你能理解
When I'm at the breakin' point, I finally had to sit with the devil 當我到達崩潰臨界點時 我得好好面對我的心魔
I went into hell and I asked him what the problem is, yellin' 深入地獄核心 直問問題癥結點是何
He tried to get me to live with him, even called me a sinner 他試著要留住我 甚至稱我為千古罪人
And told me everything about me doesn't feel like a winner 試著蠱惑我說我是個徹頭徹尾的失敗者
So why continue when he's tellin' me I might as well give up? 為何還要繼續奮鬥 當他都勸說我選擇放棄
I took a moment, thought about it, feelin' caught in the middle 試著思忖片刻 深深陷入難以獲得解答
But got offended when he told me I would live in a kennel 但當他說我只能身在角落時我感到受冒犯
And I can never leave it, even if I made it to Heaven 並稱我一輩子無法翻身離開 即使我能成功上天堂
He'd find a way to get me back and send a demon to get me 他會努力為我開闢道路 派遣惡魔帶我回來
I'm like, "Woah (Woah), hold up, I don't think so" 想了片刻 告訴他我可不這麼認為
Skin and bones meet my ego 或許沒有多少自我意志
How's he look? He don't eat much 長得如何 看起來沒吃多少
Let him starve, I don't feed him 讓他捱餓 我可不想供養他
I just beat him, I just leave him in his womb, in the fetal 狠狠擊倒他 將他打回娘胎 準備等死
Let him cry, let him yell, let him scream, I don't need him 讓他哭 讓他喊叫 我根本不需要他
Lift off when I'm ticked off, my pitfalls I latch on to like a pit dog 當我憤怒時必是火力全開 觸發我開關狠的像頭比特犬
I sit calm with a sick thought of a sitcom of the life I live 靜靜坐著 思考我的人生是否像部荒謬情境劇
Life I live's more like a sci-fi flick 我想我的人生更像部科幻電影
I hide in, wanna watch? Dive right in 隱藏其中想觀賞嗎 歡迎買票入座
My silence doesn't mean I'm dyin' 保持靜默不代表我死了
Just means I'm careful with the time I spend, so 只是代表我對於時間管理較為小心

[Chorus: NF]
(Look, look) Look what I, look what I done (Ayy) 全部看過來 看看我都做了些什麼
Helpin' the people I love (I love) 幫助我所愛的人
My life is not what it was (No) 我的人生已經失去所謂原則
I'll do whatever I must (Woo) 我會做我一切該做的
Count on one hand who I trust (Ayy) 好好依賴我所信任之人
Count on one hand who I trust (Yeah) 給予一切予我所信之人
Count on one hand who I trust (Ayy) 好好依賴我所信任之人
Count on one hand who I trust (Ayy) 給予一切予我所信之人

[Verse 2: Tech N9ne & NF]
Tech N9na, next king up 下個王者 Tech N9ne降臨
Everyone knowin' that I'm a death bringer 大家都知道我是個死神存在
That lingua vexing ya 這通用語可真是叨擾
Leavin' a regular rapper resting, bruh (Chyeah) 讓一般饒舌歌手好好休息靜養
This is what, I give it such 看看我帶來這
An incredible wicked rush, a vivid gush 如此精湛凶狠的狠勁 如此生動鮮明的唱詞
Of poetical livid stuff to rid his gruff 用如此詩意生動的方式掩蓋粗鄙
Said, I better go rip it rough and I lit it up 說我該掩飾一切並點燃一切戰火
The prestige I gather from people lovin' the Tech speed (Whoop) 那些名聲來自喜愛我這如機器人般的快嘴速度
Lyrically elect me, Jet Li 歌詞上得選我說唱界李連杰
The beat, it got ya bobbin' until your neck bleed (Whoop) 這樣的節奏 快的像用線纏到你脖子流血
That is tellin' me "Let's feed" 這便是告訴我該來濟世的信號
On the bitter the bogus the hitter will focus 打破那些虛假 讓人們好好專注在正確事情上
Deliver the doses and give a critter the dopest 給予那些酸民最狠最炸的火力 
Spitter to flow sick and now the quitter corrosive 丟出最炸說唱風格 那些酸民可酸極了
A swig of the roguish'll give your liver cirrhosis (Chyeah) 這麼多的嘲諷調侃 會讓你肝消受不起
The boogie monster reppin' with NF in the hoodie 音樂界這般強大猛獸就屬NF莫屬
Want to step into the session and fully conquer 一踏進錄音室 就必是征服全場
The weapon to lessen our profession go bully bonkers (Chyeah) 擁有羞辱我們專業 霸凌那些外行人的鋒利利器
Left in a wreck, never checkin' nor could he stomp us 身陷混亂 從不在意也不去踐踏他人
Take his crown 奪走屬於他的皇冠
Thought he was gonna make us run away in a battle with his fakeish frown 以為他帶著他那虛假皺眉讓我們全部逃離這場戰役 
Shake his ground 震撼整片大地
Like I'm the Mechagodzilla, I'm such a killer when I break it down (Uh) 我像機械哥吉拉 當我火力全開必是大開殺戒 
These flows are the cheat code for the weak Joes 技巧精湛像是開外掛那般
That need those elite bros with the heat, so 需要專業菁英才能解碼
They can eat on the D low 這些高級機密可折磨了
Off a beast yo' ego, got it vetoed (Chyeah) 放飛自我心中野獸 讓其摧毀一切
Please close your beak foes, delete scrolls 擊倒所有心魔 清除所有名單
Taken from me, thieves chose to try to decode (Chyeah) 那些竊匪試著想要解碼我所有秘密
Reload the beat, so I can reach each soul 試著重整一切節奏 好讓我進入每個靈魂
No cease, no finito, release (Go!) 沒有中斷 大功告成 釋出上市
I am the chosen and everyone is beholdin' 我是那天選之人 世界都在殷殷期盼
My energy is golden 'cause dominion is being broken 精神奕奕 因為冠軍寶座是如此搖搖欲墜
From enemies in the open approachin', I'm never jokin' 所有敵人都步步逼近 我可沒在開玩笑
The remedy bein' spoken, I'm hopin' that you're soakin' it up (Chyeah) 所有療法已經公布 希望你能好好吸收
I'm in the motion, I'm dope and I'm never chokin' 依舊健在 充滿狠勁 從不失足無措
My devotion to floatin' like an ocean, the Holy Ghost and 決心如汪洋那般廣闊 我可是那神聖之靈
I'm scopin' the evil folk and revokin' the wicked notion 掃蕩邪惡烏合之眾 掃除所有骯髒思想
I'm croakin', I'm really floatin' and quotin' that I'm closin' it up (Chyeah) 撕心裂肺 宣揚我會終結這混亂一切
Talkin' behind my back 在我背後說閒話
End up where N9ne is at see me and say 最後找到我立足之處 當著我面
Kinda wack, you could not find the knack 說我古怪 永遠找不到任何絕竅
Hit you with a rhyme attack freely and spray 用我的押韻攻勢回擊 狠勁滿滿
I'ma beat you 'cause I'm greedy and slay, if you're creepy and cray 若你那樣古怪瘋狂 我最後必能擊倒你 因為我目標遠大又完美
I'ma eat you like PB&J, kiwi and grapes 吞噬你就像吃花生果醬三明治 或是奇異果葡萄
I'ma demolish 'em when the T be in play, pray! 我會狠狠教訓他們一頓 好好祈禱吧
A stunna recordin' in my number three Jordans 完美的作品呈上 帶著我的王牌球鞋
Dungaree sportin', the tongue on me is gonna be scorchin'  身穿最愛運動衣 這樣的快嘴必使我舌頭燃燒
The punishin' hunter eat like a hung-ary orphan (Chyeah) 懲戒的獵人 吃得像是捱餓多日的孤兒
T9 and NF are elephants T9和NF一旦聯手必是碾壓一切
In the room without a closet for skeletons 兩人獨佔的世界裡 可誰也容不下
Quit embellishin', a demon from hell is sent 別再試著潤飾美化 一個來自地獄的惡魔已被派遣
Yell it went, Donny, you're outta your element! (Ayy) 他放聲大喊 唐尼你太超過了

(原諒我Tech N9ne的段落可能沒翻得很精湛 他的段落真的太多slang了...)

[Chorus: NF]
Look what I, look what I done (Ayy) 全部看過來 看看我都做了些什麼
Helpin' the people I love (I love) 幫助我所愛的人
My life is not what it was (No) 我的人生已經失去所謂原則
I'll do whatever I must (Woo) 我會做我一切該做的
Count on one hand who I trust (Ayy) 好好依賴我所信任之人
Count on one hand who I trust (Yeah) 給予一切予我所信之人
Count on one hand who I trust (Ayy) 好好依賴我所信任之人
Count on one hand who I trust (Ayy) 給予一切予我所信之人
Look what I, look what I done (What I done) 全部看過來 看看我都做了些什麼
Helpin' the people I love (I love) 幫助我所愛的人
My life is not what it was (No) 我的人生已經失去所謂原則
I'll do whatever I must (Woo) 我會做我一切該做的
Count on one hand who I trust (I trust; ayy) 好好依賴我所信任之人
Count on one hand who I trust (I trust; yeah) 給予一切予我所信之人
Count on one hand who I trust (Ayy) 好好依賴我所信任之人
Count on one hand who I trust 給予一切予我所信之人

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 階梯 JT 的頭像
    階梯 JT

    JT 的翻譯小窩

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()