Con Daly x Ariana Grande - Touch It Rift (Mirco Akuma Mashup) by Mirco Akuma

It's throwbackkkk timeeeeee

最近有打算來重啟一些Ariana舊專輯的翻譯計畫

但主要是為了作影片而開的主題 當然 也只是打算還沒有要正式開始

那天回去翻了Ari的老專輯 發現自己真的是有夠懷念以前的Ari風味

不是說現在的Ari不好 只是說以前的Ari才是我最愛的QQ

這次翻譯的歌曲是我Ari生涯最愛專輯Dangerous Woman收錄的Touch it

Ari曾表示過自己此生錄過最無聊最討厭的歌就是這首了

我心裡無限個問號 這首歌怎麼會淪落成這樣XD

-

[Verse 1]
How do I make the phone ring? 要怎麼做你才會打給我
Why do I even care? 我又為何要在乎
How are you all around me, when you're not really there? (Hmm) 為何腦海甩不掉你的身影 而你根本不在我身邊
When you're not really there? (Hey, yeah, mm) 當你根本不在我身邊
How do I feel you on me, when you're not on my skin? 為何會有你撫觸我的錯覺 當你並無相伴我身邊
Why do you say you want me, then tell me you're not coming in? 為何你說你渴望我 卻又不待在我身邊 
Ah, yeah, baby, just come on in (Hmm, yeah) 請相伴我相隨

[Chorus]
'Cause every time I'm with you, I go into a zone當在你身邊時 總會進入一種心靈狀態
And I remember all the places you wanna go 清晰記得每個你走過去過的地方
Take me all the way (Ooh) 帶著我一同徜徉
Ain't nobody gonna touch it, touch it, touch it 這世上只有你能如此撫觸我心靈 走入我心靈
'Cause every time I see you, I don't wanna behave 每次看見你時 就不想再佯裝忍耐
I'm tired of being patient, so let's pick up the pace 受夠總要演得有耐心 讓我們加快速度 
Take me all the way (Ooh) 帶上我一同前行
Ain't nobody gonna touch it, touch it, touch it 世界上沒有人能和你依樣如此直入我心坎 深入我心中

[Verse 2]
How do you know I'm breathing, when I'm holding my breath? 當我屏住氣息時 你是怎麼感受到我的呼吸
Why don't we face the danger, just for the night and forget? (Oh-oh) 為何不面對那些危難 只為了到了夜晚能夠忘懷
Baby, let's just forget (No-oh) 讓我們拋下這一切
Remind me why we're taking a break 提醒我為何我們要停下腳步
It's obviously insane 瘋狂誇張地不現實
'Cause we both know what we want 因為你我都知道彼此要的是什麼
So why don't we fall in love? 那為何會這樣墜入愛河
Baby, let's fall in love, oh-oh 讓我們就這樣掉入情網中

[Chorus]
'Cause every time I'm with you, I go into a zone當在你身邊時 總會進入一種心靈狀態
And I remember all the places you wanna go 清晰記得每個你走過去過的地方
Take me all the way (Ooh) 帶著我一同徜徉
Ain't nobody gonna touch it, touch it, touch it 這世上只有你能如此撫觸我心靈 走入我心靈
'Cause every time I see you, I don't wanna behave 每次看見你時 就不想再佯裝忍耐
I'm tired of being patient, so let's pick up the pace 受夠總要演得有耐心 讓我們加快速度 
Take me all the way (Ooh) 帶上我一同前行
Ain't nobody gonna touch it, touch it, touch it 世界上沒有人能和你依樣如此直入我心坎 深入我心中

[Refrain]
Oh, ain't nobody gonna, touch it, touch it, touch it 僅有你 無人能夠如此透徹我心境
Baby, ain't nobody gonna, touch it, touch it, touch it (Eh, no-bo-dy, bae) 沒有人能如此摸透我心中想法
Baby, ain't nobody gonna, touch it, touch it, touch it (Oh) 世上沒人和你一樣如此夠撫碰我心靈
Ain't nobody gonna touch it (Oh, no, eh-ey) 無人擁有解鎖我心鎖的心之鑰匙

[Bridge]
Remind me why we're taking a break 提醒我為何我們要停下腳步
It's obviously insane 瘋狂誇張地不現實
'Cause we both know what we want 因為你我都知道彼此要的是什麼
So why don't we fall in love? 那為何會這樣墜入愛河
Baby, let's be in love 讓我們就這樣掉入情網中

[Chorus]
'Cause every time I'm with you (Every time I'm with you, ah) I go into a zone 當在你身邊時 總會進入一種心靈狀態
And I remember all the places you wanna go (All the places you wanna go) 清晰記得每個你走過去過的地方
Take me all the way (The way) (Ooh)  帶著我一同徜徉
No, ain't nobody gonna touch it, touch it, touch it 這世上只有你能如此撫觸我心靈 走入我心靈
(No, ain't nobody gonna) (Ain't nobody gonna)
'Cause every time I see you, I don't wanna behave (See you, I don't wanna, behave) 每次看見你時 就不想再佯裝忍耐
I'm tired of being patient, so let's pick up the pace (Patient, so let's pick up the pace) 受夠總要演得有耐心 讓我們加快速度 
Take me all the way (The way, ooh) (Ooh) 帶上我一同前行
Ain't nobody gonna touch it, touch it, touch it (Ahh-ahh, ooh) 世界上沒有人能和你依樣如此直入我心坎 深入我心中

[Outro]
(Ooh-ooh-ooh-ooh)
Baby, ain't nobody gonna (Baby) 這世上無人能夠取代你的地位
Baby, ain't nobody gonna (Ahh-ahh-ahh) (Woah, oh) 無人能像你一樣走入我心砍中
Baby, ain't nobody gonna (Ooh-ooh) (Eh-ey) 世上只有你能如此撫觸我心靈

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()