Ariana Grande - 34+35 - Positions by Ariana Grande Album artwork - Cover My  Tunes

來聊一下Six Thirty好了

Six Thirty的故事是Ari在Positions的MV裡的總統辦公室裡的時間就是六點三十分

也就在公布曲目列表十 這首歌也就跟著被公布了出來

然後我覺得這首很配Pete Davidson那首XD

BTW有個fun fact就是叫六時三十分的原因還有一個有趣的點

就是六點三十分是兩個時針分針都朝下的

也很符合歌詞裡重複的Are you down

-

[Intro]
Ah, hey, yeah

[Verse 1]
I know I be on some bullshit 知道自己經歷了不少鳥事
Know I be driving you crazy 知道自己總是讓你抓狂
But I know you love how I whip it 但我知道你愛我處理這些麻煩的模樣
You can only stay mad for a minute 你也頂多對我生氣個一分鐘
So come here and give me some kisses 請過來好讓我好好地親吻你一番
You know I'm very delicious 你知道我是那樣的秀色可餐
You know I'm very impatient 也知道我是那樣的飢渴難耐
Might change my mind, so don't keep me waiting 也許馬上會改變心意 所以請別讓我空等待

[Pre-Chorus]
I just wonder, baby, if you're gonna stay 單純好奇納悶 你是否會為了我而留下 
Even if, one day, I lose it and go crazy 即使終有一日我發了瘋著了魔
I know this shit kinda heavy 我知道這事看似有些沉重
I just wanna tell you directly 我只是想直接地告訴你
So, boy, let me know if you ready 男孩準備好時還請通知我一聲

[Chorus]
Are you down? What's up? 為何垂頭喪氣 請告訴我
Are you down? What's up? 為何意志消沉 訴諸於我
Are you down? 為何灰心喪志
Are you down? 為何難過消沉
Are you down? 為何興致低迷
Are you down? 為何你要傷心要難過
Are you down? Mmm 是否你已失望透徹

[Verse 2]
You know you be on some bullshit (Bullshit) 你知道自己摻混了許多鳥事
Act so possessive and crazy (Crazy) 那樣的充滿占有慾又如此瘋狂
But I know that's just 'causе you love me 但我知道這只是你愛我的表現
And you ain't scared to show mе your ugly 但你不會羞於對我展現最醜陋的一面
And maybe that's just how it's supposed to be 而或許這本就是應該如此
I'm the release, you the dopamine 我釋放快樂 而你就是那多巴胺

[Pre-Chorus]
And you wonder, baby, if I'm gonna stay 你是否會好奇納悶 我是否會留下 
Even if one day, you lose it and go crazy 即使終有一日你發了瘋著了魔
I know this shit kinda heavy (Heavy) 我知道這事看似有些沉重
Just wanna ask you directly (Directly) 我只是想直接地告訴你
Boy, let me know if you ready 男孩準備好時還請通知我一聲

[Chorus]
Are you down? What's up? (What's up?) 為何垂頭喪氣 請告訴我
Are you down? What's up? (What's up?) 為何意志消沉 訴諸於我
Are you down? 為何灰心喪志
Are you down? (What's up?) 為何難過消沉 
Are you down? (What's up?) 為何興致低迷
Are you down? (Tell me) 為何你要傷心要難過
Are you down? (Are you gonna be) 是否你已失望透徹

[Post-Chorus]
Six thirty (Mmm) 六時三十分
Down like six thirty (Mmm) 如六時半那樣的垂頭喪氣
Down like sunsets (Down like sunsets) 如日落那樣沉沒低迷
Down like my head on your chest (Mmm) 如我頭低垂你胸口 那樣的灰心
Down like six thirty (Ooh) 如六時三十分那樣低迷
Down like six thirty (Six thirty) 六時半那樣的喪志
Down like my foot on the gas, skrrt, skrrt 如我腳踩油門那樣的沮喪
Down like six thirty, yeah 如六時半那樣的低垂沒志

[Bridge]
What you gon' do when I'm bored 當我無聊時你該如何是好
And I wanna play video games at 2 AM? 當我在凌晨兩點打電玩時你要如何
What if I need a friend? Will you ride 'til the end? 萬一我需要一個朋友 你是否會伴我同行到最後
Am I enough to keep your love? 我是否足以擁有你的愛
When I'm old and stuff, will you still have a crush? 當我變得老邁僵硬 你是否還會深愛著我

[Chorus]
Are you down? What's up? 為何垂頭喪氣 請告訴我
Are you down? What's up? 為何意志消沉 訴諸於我
Are you down? (Oh) 為何灰心喪志
Are you down? 為何難過消沉 
Are you down? 為何興致低迷
Are you down? (Tell me) 為何你要傷心要難過
Are you down? (Are you gonna be) 是否你已失望透徹

[Post-Chorus]
Six thirty (Mmm) 六時三十分
Down like six thirty (Down like six thirty) 如六時半那樣的垂頭喪氣
Down like sunsets (Down like sunsets) 如日落那樣沉沒低迷
Down like my head on your chest (Down like my head on your chest) 如我頭低垂你胸口 那樣的灰心
Down like six thirty (Ooh) 如六時三十分那樣低迷
Down like six thirty (Six thirty) 六時半那樣的喪志
Down like my foot on the gas, skrrt, skrrt 如我腳踩油門那樣的沮喪
Down like six thirty, yeah 如六時半那樣的低垂沒志

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()