The Hype Magazine™ (@TheHypeMagazine) | Twitter

第一次認識mxtoon是因為Prom Dress這首歌

當初就覺得這女孩不得了 簡單的烏克麗麗搭配relatable的歌詞

就唱盡所有人的心聲

前些時候得知她tweet out Carly說要跟她合作我真的超嗨

因為近年Carly的音樂都超讚超underrated(Esp Emotion整張我都超愛)

而且我認為這兩位的歌聲一定超match

果真!這首歌一推出馬上就打中我

歌詞所寫的就有點像一個人要從一段關係中離開的那些心境變化

Anyway又是一首僅靠烏克麗麗帶著的簡單旋律卻藏有滿滿哀傷的一首好歌

#

[Verse 1: mxmtoon]
I had to go, I'm sorry 必須前去 我真心感到抱歉
I hope you'll understand 希望你能夠理解我的處境
That even though it's over 即使你我間已走入完結
You know it's not the end 但這一切並沒有真正結束
I couldn't be your half 無法作你命選情人
Just forming out a whole 完整你心中的缺口
I can't complete you, baby 無法完整你成就你
Find solace in your soul 在你的靈魂中找到慰藉

[Pre-Chorus: mxmtoon]
And I hate to leave you feeling all alone 恨透最終必須拋下你一人獨自孤寂
But your story can not start until you've grown 但故事不會進行除非你學會成長
You can find how to be okay on your own 你可以獨自一人尋找痊癒的方法
I just can't be the one that makes you feel at home 我無法成為使你安心的避風港

[Chorus: mxmtoon & Carly Rae Jepsen]
I need some time to myself 需要一些獨自一人的時間
So I can comprehend 好讓我消化理解
I'm not so scared to admit 不會害怕承認面對
I could use a friend 我需要一些朋友陪伴
I need some time to myself 需要一些自己思索的時光
To gain some confidence 好得到一些自信心
Another confidant 需要一些知己陪伴
'Til I can fall again 直到我能放心沉淪

[Verse 2: Carly Rae Jepsen]
Thought that I'd feel empty 以為自己會感到空虛寂寞
I just want a hand to hold 只是渴望被保護的那份安心
But now that it's all over 但現在一切都已宣告終結
My life isn't so cold 人生也沒那麼孤寒寂寞
It wasn't meant to bе 這一切本應並非如此
Maybe we knew that from thе start 也許一開始就鑄下了錯誤
I can't complete you, baby 無法完整你成就你
But I'll hold you in my heart 但我會永遠陪伴你支持你

[Pre-Chorus: Carly Rae Jepsen]
And I hate to leave you feeling all alone 恨透最終必須拋下你一人獨自孤寂
But your story can not start until you've grown 但故事不會進行除非你學會成長
You can find how to be okay on your own 你可以獨自一人尋找痊癒的方法
I just can't be the one that makes you feel at home (Home, home, home) 我無法成為使你安心的避風港 (心靈寄託的所在)

[Chorus: mxmtoon & Carly Rae Jepsen]
I need some time to myself 需要一些獨自一人的時間
So I can comprehend 好讓我消化理解
I'm not so scared to admit 不會害怕承認面對
I could use a friend (A friend, yeah) 我需要一些朋友陪伴 (知心好友的伴隨)
I need some time to myself 需要一些自己思索的時光
To gain some confidence (Ooh) 好得到一些自信心
Another confidant 需要一些知己陪伴
'Til I can fall again 直到我能放心沉淪


[Outro: mxmtoon & Carly Rae Jepsen]
Ooh
I could use a friend 需要一些朋友的陪伴
Maybe we knew that from the start 也許一開始就知道踏錯了步伐
It wasn't meant to be 這一切本非如此
I could use a friend 渴望朋友的相伴

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()