Kehlani: Blue Water Road Album Review | Pitchfork

Blue Water Road 真的是 Kehlani 專輯裡我最愛的一張了

整張都很適合配一杯手沖咖啡來場悠閒的工作約會(我不知道我在說啥我其實不喝咖啡🤣)

專輯發行當天釋出的主打 everything 是我專輯裡數一數二喜歡的作品

如果你是從整張順過來你會先聽到一首 everything interlude 算是銜接到 everything 的一首插曲這樣

但結果 interlude 後面不是直接接 everything 我還記得第一次聽的時候覺得很出戲XD

但這不影響我對這首歌的熱愛 everything 講述的是一段 Kehlani 談過的一段非常特別而跳脫傳統的戀愛

這段特別的戀愛為她帶來了很多收穫 也造就了她現今的模樣

節奏非常舒服 歌詞非常優美 真的很推薦大家這首😥

-

[Verse 1]
I could blame it on the physical 或許我們的身體天生相性不和
I could blame it on your lips, your touch, your kiss 可以全賴給你的唇 你的撫觸和你的吻
You know, real traditional 這畢竟也可以算是傳統
But your love's too original 但你的愛太過獨到太過特別
You are anything but conventional 你總是那樣跳脫框架的表示愛
Baby, did you know that 寶貝你可否知道
From the moment we fell in, I knew we could fall back 一但我們陷入了 便無法再度抽離
Knew I'd always crawl back, ooh 無論如何最終總會回你身邊

[Chorus]
'Cause, baby, it's the everything for me 因為對我而言你便是全世界
For me, yeah, for me 對我而言 你就是我的全世界
Baby, it's the everything for me 細心經營的每一刻都彌足珍貴
For me, yeah, oh, for me 那段愛戀 代表了我的人生
'Cause, baby, it's the everything, no tryin' 毋須費心經營 你就是如此珍貴
You be shinin', my silver linin' 如此閃耀動人 我人生裡的那絲希望
'Cause, baby, it's the everything for me 對我來說這段感情就是所有
For me, yeah, oh, for mе 對我來說即如此 你就是我的一切


[Verse 2]
Love the way you teach mе 就愛你如此悉心指導我
Love the way you listen 愛你那如此全心全意聆聽的模樣
You know all my details 知悉我每寸每分細節
You so damn attentive 如此細心不至的觀察
You got my attention, babe 你就這麼吸引到我了
Can't forget to mention, babe 忘記提及這些了親愛的
I'ma keep you lifted 我會讓你永遠精神飽滿
You so fuckin' gifted 如此充滿天賦的存在
And how many girls out in the world can say that they had it? 世上又有多少女孩能自信說出她們擁有這些
And how many bitches that became your missus can maintain the status? 又有多少個得到妻子身分的女人能維持現狀
That was before me, it's childish, you done with your wilin' 在我之前你總如此不安定 總是誘騙示愛
Now you can be wild with me, run that mile with me 和我一起享受瘋狂 與我共同向未來勁馳
Catch some flights out with me, oh 和我攜手四處遨遊探險
I match your energy, match your fly perfectly 與你氣場如此相合 與你心靈如此相通
Lips lock intensively, want you extensively 雙脣如此緊密相印 是那樣深刻地想要你
I know you was made for me, think you was made with me 你便是為我量身而打造 注定要和我在一起
Shit feel like destiny 這必是上天註定的安排

[[Chorus]
'Cause, baby, it's the everything for me 因為對我而言你便是全世界
For me, yeah, for me 對我而言 你就是我的全世界
This is such a different thing for me 對我而言這可真是嶄新的體驗

For me, yeah, oh, for me 那段愛戀 代表了我的人生
'Cause, baby, it's the everything, no tryin' 毋須費心經營 你就是如此珍貴
You be shinin', my silver linin' 如此閃耀動人 我人生裡的那絲希望
'Cause, baby, it's the everything for me 對我來說這段感情就是所有
For me, yeah, oh, for mе 對我來說即如此 你就是我的一切
Oh, for me 這份感情便是灌溉我生命的養分

[Outro]
Everything, everything, everything 你就是我生命裡的一切
Everything, everything, everything 對我而言你就是我的全世界
Everything, everything, everything 經營的一切感情 澆灌了我的一生
Everything, everything, everything 為你而活 你就是我的信仰我的希望
Everything, everything, everything 你就是我生命裡的一切
Everything, everything, everything 對我而言你就是我的全世界

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()