Olivia Rodrigo在Apple Music 上的《SOUR》

今天又要開始我們的Sour翻譯之旅了

(但我應該不會把整張翻完現在一堆人都在翻我整個被比下去QQ)

這首happier講述的故事其實也就是一個女孩看著一個男孩離去

"I hope you're happy, but don't get happy"

我是祝福的希望你開心快樂 但我不喜歡沒有了我你反而更開心了

-

[Verse 1]
We broke up a month ago 一個月前我們分手了
Your friends are mine, you know, I know 認識了你的朋友 人人盡知之事
You've moved on, found someone new 你已向前看 找到了新的對象
One more girl who brings out the better in you 一個能夠讓你變更好的女孩 
And I thought my heart was detached 以為自己已經抽離放下
From all the sunlight of our past 那些我們曾擁有過的美好
But she's so sweet, she's so pretty 但她是那樣甜美可人 又那樣美麗
Does she mean you forgot about me? 有了她 是否代表你已忘記了我

[Chorus]
Oh, I hope you're happy 我祝福你能過得開心快樂
But not like how you were with me 別重蹈和我在一起時的覆轍
I'm selfish, I know, I can't let you go 我很自私 我了解 我無法放你任走
So find someone great, but don't find no one better 找個好女孩 但別找比我更好的
I hope you're happy, but don't be happier 祝福你過得開心 但請別過得更加快樂

[Verse 2]
And do you tell her she's the most beautiful girl you've ever seen? 你是否告訴過她她是你見過最美的女孩
An eternal love bullshit you know you'll never mean 所謂的永恆真愛根本是狗屁倒灶 你從未真心承諾
Remember when I believed 記得我也曾傻傻相信著
You meant it when you said it first to me? 以為你第一次告訴我時是真心誠意 
And now I'm pickin' her apart 現在的我要來挑剔評論你的新歡
Like cuttin' her down will make you miss my wretched heart 好像我將她擊垮 就會讓你憶起我碎裂的心
But she's beautiful, she looks kind 但他是那樣美麗 看來是那樣善良
She probably gives you butterflies 或許她真的讓你看見何謂真正美好


[Chorus]
I hope you're happy 我祝福你能過得開心快樂
But not like how you were with me 別重蹈和我在一起時的覆轍
I'm selfish, I know, I can't let you go 我很自私 我了解 我無法放你任走
So find someone great, but don't find no one better 找個好女孩 但別找比我更好的
I hope you're happy 我希望你能過得開心
I wish you all the best, really 獻上我真心祝福 絕對是真心誠意
Say you love her, baby 說你真心愛她
Just not like you loved me 別像你對我一樣的愛她
And think of me fondly when your hands are on her 當你和她雙手交纏時 也請想起我
I hope you're happy, but don't be happier 祝福你過得開心 但請別過得更加快樂

[Bridge]
Ooh, ooh
Ooh, ooh

[Chorus]
I hope you're happy 我祝福你能過得開心快樂
But not like how you were with me 別重蹈和我在一起時的覆轍
I'm selfish, I know, I can't let you go 我很自私 我了解 我無法放你任走
So find someone great, but don't find no one better 找個好女孩 但別找比我更好的
I hope you're happy, but don't be happier 祝福你過得開心 但請別過得更加快樂

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()