Cover art for BREAK MY SOUL by Beyoncé

翻譯影片走這兒:

我們碧神上次出專輯是多久了呢 掐指一算還真的是夠久了呢
前幾日 Bey 突然清空他的所有社群帳號
大家都知道只要有歌手這樣就表示事情不單純
但可能是因為太久沒看到 Bey 就覺得他可能一時心情不好而已(XD)
結果幾天後馬上被啪啪打臉 新專輯 Renaissance 直接宣布七月發行
過幾天甚至直接說新歌週二發行 甚至不是週五你就知道我們女王有多隨性了
這次的歌曲一開始我得說有點沒啥感覺 因為就是編曲很華麗但市面滿常見的夜店歌
但不知道為啥 可能是碧神局的神奇魔力 我剪到愈聽愈嗨 到後面只要到副歌我都邊跳上跳下邊操作鍵盤(?
這次的歌曲背後那堆喊叫是之前 Formation 就有合作過的 Big Freedia
台詞來自於 Big Freedia 於 2014 發行的歌曲 'Explosion' 當中


大家也可以去聽聽看 Big Freedia 的歌 根本都超嗨超適合開趴

-

[Intro: Big Freedia & Beyoncé]
I'm 'bout to explode, take off this load 壓力積累我快爆炸 應該好好放鬆下
Bend it, bust it open, won't ya make it go 曲腰感受床上雅致 這會讓你紓壓嗎
Yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka 
Yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka (Release ya wiggle)
Yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka
Yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka (Release ya wiggle)
Ah, la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la
La-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la-la

[Chorus: Beyoncé]
You won't break my soul 你摧毀不了我的靈魂
You won't break my soul 此時此刻 我的靈魂就在此處
You won't break my soul 你動不了我靈魂絲毫 
You won't break my soul 我的靈魂無法被擊垮
I'm tellin' everybody 我會昭告天下這件大事 
Everybody 所有人都該知道
Everybody 每個人都該知情
Everybody 全部人都給我聽好


[Verse 1: Beyoncé]
Now, I just fell in love, and I just quit my job 就這樣陷入愛河 立馬把工作給辭掉
I'm gonna find new drive, damn, they work me so damn hard 努力找取人生新動力 這可真費工費時
Work by nine, then off past five 朝九上工晚五準時打卡離開
And they work my nerves, that's why I cannot sleep at night 這堆鳥事使我緊繃不已 這也難怪我會失眠

[Pre-Chorus: Beyoncé]
Motivation 人生動力
I'm lookin' for a new foundation, yeah 積極尋找全新人生歸宿
And I'm on that new vibration 感受世界展新律動
I'm buildin' my own foundation, yeah 積極進取奠定人生富足基礎
Hold up, oh, baby, baby 親愛的 還請你稍待片刻

[Chorus: Beyoncé]
You won't break my soul (Na, na)  你摧毀不了我的靈魂
You won't break my soul (No-no, na, na) 此時此刻 我的靈魂就在此處
You won't brеak my soul (No-no, na, na) 你動不了我靈魂絲毫 
You won't break my soul (Na, na) 我的靈魂無法被擊垮
I'm tellin' evеrybody (Na, na) 我會昭告天下這件大事 
Everybody 所有人都該知道
Everybody 每個人都該知情
Everybody 全部人都給我聽好

[Post-Chorus: Big Freedia]
Release ya anger, release ya mind 釋放內心憤怒 讓思想抽離腦海
Release ya job, release the time 放下工作 空出時間給自己
Release ya trade, release the stress 事業擺一邊 讓自己釋放壓力
Release the love, forget the rest 釋放內心之愛 將一切拋諸雲霄


[Verse 2: Beyoncé]
I'ma let down my hair 'cause I lost my mind 卸下一切心防 因為我已失去理智
Bey is back and I'm sleepin' real good at night 碧神回歸 我近來可是夜夜好眠
The queens in the front and the Doms in the back 女王在前 子民在我身後扶持
Ain't takin' no flicks but the whole clique snapped 沒什麼出現 但卻總是人人議論的話題
There's a whole lot of people in the house 這麼多人現在早已加入這行
Tryin' to smoke with the yak in your mouth 口中充斥著各種沒意義的廢話
(Good at night) And we back outside 今天我們回歸世界懷抱
You said you outside, but you ain't that outside 說你與世隔絕 但也沒因此被忘懷
Worldwide hoodie with the mask outside 跟一般人沒兩樣 連帽衫搭配口罩
In case you forgot how we act outside 怕你忘記 我們出外都長什麼樣

[Pre-Chorus: Beyoncé]
Got motivation (Motivation) 找點新人生動力
I done found me a new foundation, yeah (New foundation) 早就立定好嶄新人生方向
And I'm takin' my new salvation (Oh, yeah, yeah, yeah, new salvation) 緊緊抓住那帶領我的新救贖
And I'ma build my own foundation, yeah (Oh, yeah, yeah, yeah, oh, yeah, yeah, yeah) 我會為自己人生奠下新基礎
Oh, baby, baby 親愛的 你可得看好

[Chorus: Beyoncé]
You won't break my soul (You won't) 你摧毀不了我的靈魂
You won't break my soul (Break my soul) 此時此刻 我的靈魂就在此處
You won't break my soul (You won't) 你動不了我靈魂絲毫 
You won't break my soul (Break my soul) 我的靈魂無法被擊垮
And I'm tellin' everybody (Everybody) 我會昭告天下這件大事
Everybody (Everybody) 所有人都該知道
Everybody (Everybody) 每個人都該知情
Everybody, yeah 全部人都給我聽好


[Verse 3: Beyoncé]
If you don't seek it, you won't see it 沒有努力找尋 何來能邂逅成功
That, we all know (Can't break my soul) 這種事情可是人人皆知
If you don't think it, you won't be it 沒有懷抱理想 又如何達成目標
That love ain't yours (Can't break my soul) 無法收穫自己想得到的愛情
Tryin' to fake it, never makes it 試著假裝勉強自己 一輩子也不會成功
That, we all know (Can't break my soul) 這種事情可是天經地義
You can have the stress and not take less 壓力可以有 別少去感受
I'll justify love 我會好好證實真愛的存在
We go round in circles, round in circles 讓我們這世界到處繞 四處去感受
Searchin' for love (Round in circles) 好好尋找屬於自己的那份愛情
We go up and down, lost and found 走遍人生高低 嘗盡失去獲得
Searchin' for love 走在尋找愛情之路上
Looking for something that lives inside me 找個能夠理解你內心世界的人
Looking for something that lives inside me 尋找那能夠契合你心靈之選

[Chorus: Beyoncé]
You won't break my soul 你摧毀不了我的靈魂
You won't break my soul 此時此刻 我的靈魂就在此處
You won't break my soul 你動不了我靈魂絲毫 
You won't break my soul 我的靈魂無法被擊垮
I'm tellin' everybody 我會昭告天下這件大事 
Tellin' everybody 所有人都該知道
Everybody 每個人都該知情
Everybody 全部人都給我聽好
You won't break my soul 你摧毀不了我的靈魂
You won't break my soul, no, no 此時此刻 我的靈魂就在此處
You won't break my soul 你動不了我靈魂絲毫 
You won't break my soul 我的靈魂無法被擊垮
And I'm tellin' everybody (Oh yeah, yeah) 我會昭告天下這件大事 
Everybody (Oh yeah, yeah) 所有人都該知道
Everybody 每個人都該知情
Everybody (Oh yeah, yeah) 全部人都給我聽好

[Bridge: Beyoncé]
I'm takin' my new salvation 緊緊抓住那帶領我的新救贖
And I'ma build my own foundation, yeah 為自己開創全新新世界
Got motivation (Motivation) 好好找尋人生動力
I done found me a new foundation, yeah (New foundation) 早就立定好嶄新人生方向
I'm takin' my new salvation (New salvation) 緊緊抓住那帶領我的新救贖
And I'ma build my own foundation, yeah (Own foundation) 我會為自己人生奠下新基礎

[Outro: Big Freedia]
I'm 'bout to explode, take off this load 壓力積累我快爆炸 應該好好放鬆下
Bend it, bust it open, won't ya make it go 曲腰感受床上雅致 這會讓你紓壓嗎
Yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka
Yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka (Release ya wiggle)
Yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka
Yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka, yaka (Release ya wiggle)
Release ya wiggle 好好擺動 感受人生律動
Release ya wiggle 隨著人生節奏好好擺動
Release ya anger, release ya mind 釋放內心憤怒 讓思想抽離腦海
Release ya job, release the time 放下工作 空出時間給自己
Release ya trade, release the stress 事業擺一邊 讓自己釋放壓力
Release the love, forget the rest 釋放內心之愛 將一切拋諸雲霄

arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()