也算拖了一陣子

總算有時間翻這首了

Sia現在已經是新一代的神曲製造機

這一切都得感謝Chandelier的誕生

其實在這之前 Sia早已是十分著名的音樂人

參與David的兩支MV 寫了一堆超級紅的歌

我很早就注意她 一直希望她趕快紅

果然我有預知能力XDD

Sia走出自己的風格 專屬Sia頭加上特殊嗓音

讓人不愛也難啊 

最愛You took it out, but I'm still breathing這段了 <3

而這首原本是要獻給呆鵝 但被打槍 所以收錄在Sia七專"This Is Acting"

終於不再恐懼的Sia 不過單曲封面實在令人恐懼阿XD

#

I was born in a thunderstorm 我生於混亂風暴

I grew up overnight 日以繼夜不停成長
I played alone 無人伴我身邊
I'm playing on my own 我獨自生存著
I survived 我存活著

Hey 嘿
I wanted everything I never had 我想要所有我所沒有的事物
Like the love that comes with light 如同聖潔美好的愛情
I wore Ambien and I hated that 恨透自己日日沉浸在安眠藥中
But I survived 但我存活著

I had wanted to go to  a place where all the demons go 我想去看看所有惡魔聚集的地方
Where the wind don't change 狂風歷久不變
And nothing in the ground can ever grow 所有生命都枯竭不成長
No hope, just lies 沒有希望 只剩下謊言
And you're taught to cry in your pillow 你被教導哭泣時要埋在枕頭中
But I'll survive 但我會存活的

I'm still breathing [4x] 我仍呼吸著
I'm alive [4x] 我存活著
I found solace in the strangest place 在最怪異的地方尋得了慰藉
Way in the back of my mind 在我內心最深處
I saw my life in a stranger's face 我在陌生人臉上看見自己的人生
And it was mine 發覺那便是自己的人生

I had wanted to go to  a place where all the demons go 我想去看看所有惡魔聚集的地方
Where the wind don't change 狂風歷久不變
And nothing in the ground can ever grow 所有生命都枯竭不成長
No hope, just lies 沒有希望 只剩下謊言
And you're taught to cry in your pillow 你被教導哭泣時要埋在枕頭中
But I'll survive 但我會存活的

I'm still breathing [4x] 我仍呼吸著
I'm alive [4x] 我存活著
You took it all, but I'm still breathing [8x] 你奪走一切 但我仍依存著

I had made every single mistake 我犯下許多種種錯誤
That you could ever possibly make 你也可能觸犯到
I took and I took and I took what you gave 你給的 施捨的 丟棄的 我照單全收
But you never noticed that I was in pain 但你從未注意我深陷痛苦
I knew what I wanted; I went in and got it 我知道我所要的 我為此竭盡汲取
Did all the things that you said that I wouldn't 做了所有你不相信我會做的事
I told you that I would never be forgotten 我告訴你 我永遠不會被你忘記
I know that's part of you 我知道那是你的一部份

And I'm still breathing 我仍呼吸著
I'm still breathing 我仍呼吸著
I'm still breathing 我從沒止息過
I'm still breathing 一直呼吸著
I'm alive (You took it out, but I'm still breathing) 我仍存活著 (你奪走一切 但我仍依存著)
(You took it out, but I'm still breathing) (你掠奪一切 但我永不屈服)
I'm alive (You took it out, but I'm still breathing) 我永不消逝 (被你奪走一切 但我會繼續存活)
(You took it out, but I'm still breathing) (被你掠奪一切 但我永不投降)
I'm alive (You took it out, but I'm still breathing) 我仍舊存活 (你偷走一切 但我永遠會呼吸)
(You took it out, but I'm still breathing) (你取走一切 但我永不止息)
I'm alive 我仍存活著

I'm alive [4x]


arrow
arrow
    全站熱搜

    階梯 aka JT 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()